שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ראש העיר גרינברג מתנכל לבית ספר 'בית יעקב'
פתח תקווה
בשל כמה חולות מאומתות במקום, החליט ראש עיריית פתח תקווה לסגור את 'בית יעקב' בעיר, ההורים התעמתו מולו ולטענתם אין בסמכותו כדי לסגור בית הספר, משטרה במקום
פתח תקווה | צילום: Boris-B, שאטרסטוק

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג החליט הבוקר על דעתו לסגור את בית הספר 'בית יעקב' לבנות ברחוב רוטשילד בעיר, זאת לאחר שהתגלו במקום כמה חולות מאומתות, עימות התפתח במקום לאחר שלטענת הורים, אין הצדקה חוקית למנוע את כניסתם של הילדות ולסגור את בית הספר.

ראש העיר גרינברג נכח במקום ואף חסם בגופו את כניסת המורות והתלמידות כשהוא נועל את שער בית הספר, כשהורים התעמתו מולו כשהם טוענים בפניו כי ההחלטה אינה חוקית וכי הוא "לא מעל החלטות משרד הבריאות", טען כי הוא ראש העיר ויש בידו סמכות.

ההורים הנזעמים הזמינו משטרה שהגיעה למקום, ולאחר הגעת המשטרה עזב גרינברג את המקום. חברי המועצה מטעם יהדות התורה ניסו לטרפד את ההחלטה ולהשאיר את בית הספר פתוח.

לפי שעה נכנסו רק המורות לשטח בית הספר, והתלמידות נשארו בחוץ.

מחברי המועצה הרב ישראל פרידמן והרב שמעון ברגמן מטעם סיעת יהדות התורה נמסר: "הבוקר נחשפנו למראות ועדויות מבית יעקב של החינוך העצמאי. 'סוף מעשה במחשבה תחילה' ומוטב היה לחסוך מהילדות הרכות וצוות המורות התנהגות בריונית ללא כל סמכות. כפי שציינו אמש הסמכות להורות על סגירת בית ספר היא של משרד החינוך בלבד.

אין מן הראוי שעובדי עיריה ימנעו ממורות ותלמידות להיכנס בשערי בית הספר ואנו דורשים דיון חירום במועצת העיר על כך. אנו מצטערים צער רב שראש העיריה נמנע מהידברות עם ההורים ועם הנהלת בית הספר והורה על סגירתו ללא סמכות, ואף הגיע פיזית למקום לאכוף זאת.

קשה להתעלם מן התחושה שבמקום לדאוג לבנית כיתות והרחבה של בית הספר (ואפילו התקנת מעלית מתוקצבת לילדה נכה מעוכבת בעיריה מזה שנתיים), מגיעים לבית הספר רק במקרים כאלו.

בהתייעצות עם חכ"י יהדות התורה וגדולי ישראל, אנו קוראים לכל הנוגעים בנושא להימנע מאלימות ושיח מפלג ומתסיס ולפעול אך ורק לפי הנחיות משרד החינוך והממשלה.

מלשכת ראש העיר רמי גרינברג נמסר: "המטרה שלנו היא אחת – לקטוע את שרשרות הדבקה, לטובת התושבים ולמען בריאותם. אנחנו מבינים את הקושי, אך בד בבד נעשה כל שנצטרך כדי להיאבק בתחלואה. העובדה שמוסד כמו תלמוד תורה 'ברכת יעקב', שנשמע תמיד לגדולי ישראל, ושחרד לגרום ביטול תורה לתלמידיו, מכריז על סגירת שעריו בגלל התחלואה האדירה שלצערנו משתוללת שם, מלמדת עד כמה המצב התחלואתי בשכונה הוא כזה – שצריכים לעצור הכל ולהשתלט על שרשרות ההדבקה. אני קורא לכולם, לשנס מאתניים ולהצטרף למאבק – שכולנו מקווים שיהיה האחרון שניאלץ לנהל נגד הקורונה.

"מול הפעילות החשובה שאנו נוקטים, מצער מאוד לראות ניסיונות של כמה פוליטיקאים מגזריים – להתסיס את הציבור נגד ההחלטות הבריאותיות שלקחנו, כשבחוסר אחריות נפשע ומתוך כוונה פופוליסטית, הם מנסים לערער על ההחלטות המקצועיות ולוקחים על עצמם נזקים בריאותיים, חולי ומוות, שעלולים לצאת מאותו זלזול שהם משדרים לציבור.

"אנחנו מי שמביאים למגזר החרדי בעיר בשורה אדירה בבינוי ובהתפתחות בתי הספר, גם במרכז העיר, גם בשכונת גני הדר, וכך בשכונות נוספות. גם בבית הספר 'בית יעקב' שאותו הוריתי לסגור, אני מביא בשורה של תנופת בנייה שלא הייתה בו שנים, לעוד ועוד כיתות ודברים נוספים. ואלה מוסדות של הציבור החרדי שלא קיבלו דבר במשך שנים מאותם פוליטיקאים שמנהלים כעת מאבק פופוליסטי זול וחסר אחריות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים