שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ראש העיר תקף את החרדים והתנצל
ויליאמסבורג
ראש עיריית ניו יורק עורר סערה כאשר הופיע במהלך מסע הלווית האדמו"ר מ'תולעת יעקב' זצ"ל בווילימסבורג שיצא לדרך בתיאום מלא עם המשטרה והחל למחות נגד הפרת תקנות החירום • בהמשך הביע הסתייגות מדבריו ובקהילת "תולעת יעקב" שיגרו מכתבה הבהרה
משטרת ניו יורק | צילום: lev radin, שאטרסטוק

בלילה שבין שני לשלישי סערו הרוחות בשכונת וויליאמסבורג בניו יורק כפי שלא זכור היה מזה זמן רב. הרקע: מסע הלווית האדמו"ר מ"תולעת יעקב" הרה"צ חיים מערץ זצ"ל, שעל פי גרסת המשפחה תואמה מראש עם המשטרה, אלא שבפועל זרמו מכל עבר מאות אנשים שביקשו לחלוק כבוד אחרון לרב הנערץ כך שהאירוע יצא משליטה.

בשיחה עם עסקן בכיר בקהילה המקומית הוא מבקש להבהיר, כי "למרות הקהל הרב שהשתתף בהלוויה, המשטרה מצידה כן התכוונה להכיל את האירוע ששינה את אופיו תוך כדי תנועה, כשהיא דורשת מהציבור שלא לרדת אל הכביש הסואן ולהקפיד לצעוד רק על המדרכה, עד שלפתע נאלצה לשנות 'פאזה'. היה זה כאשר באורח בלתי צפוי הופיע במקום ראש עיריית ניו יורק ביל דה-בלאזיו וחולל במקום מהומה כשהוא זועם על הפרת כללי הבטיחות המוקפדים בימים אלה".

"דה-בלאזיו במקרה נכח באזור, הוא שמע שיש המולה אז הוא קפץ לזירה", טוען ל'בחזית' אותו עסקן.

אלא שראש העיר לא הסתפק בכך ופרסם לאחר מכן ציוץ חריף שכוון כלפי תושביה החרדים של ניו יורק בו הוא מתריע, כי "מה שאירע הערב, הינו צעד אחרון לפני נקיטת הליכי אכיפה כגון מעצרים וזימונים לפני שיפוט אם לא יקוימו הוראות הריחוק החברתי בעיר".

״המסר שלי לקהילה היהודית ולשאר הקהילות הוא פשוט מאוד, חלף הזמן לאזהרות", צייץ בלאזיו.

יצוין, כי במקביל, פרסם מזכירו של האדמו"ר מכתב התנצלות בפני ראש העיר והתושבים כשהוא מציין, כי הקהילה מביעה צער על כך שהלווייתו של הרבי הסתיימה בכאוס ובמחלוקת. "הגענו לתיאום עם המשטרה על סגירת רחובות רבים כדי שאנשים רבים יוכלו לחלוק כבוד אחרון לרב הנערץ תוך שמירה על הכללים – אנו מבינים את התסכול של ראש העיר ואת דבריו, חשבנו כי התהלוכה תהיה בהתאם לכללים, ואנחנו מתנצלים על כך שהתברר אחרת ".

אלא שהציוץ כאמור זכה להד ציבורי נוקב ולביקורת רבה. היה זה הסנטור הרפובליקני טד קרוז שהגיב לאזהרת ראש העיר ותהה, "האם בלאזיו היה מעלה את הציוץ, בהחליפו את צמד המילים 'הקהילה היהודית' בכל מיעוט דתי אחר? חוקים צריכים להיאכף באופן טבעי מבלי לכוונם לשום זרם דתי", כך קרוז.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים