שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ראש ממשלת יפן שינזו אבה מתפטר מתפקידו
דרמה באסיה
ראש ממשלת יפן שינזו אבה הודיע הבוקר על התפטרותו בשל מצבו הבריאותי: "לא רוצה שענייני יפגעו בקבלת ההחלטות הפוליטיות" • בורסות טוקיו הגיבו בירידות שערים
ראש ממשלת יפן שינזו אבה | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

ראש ממשלת יפן שינזו אבה הודיע הבוקר על התפטרותו בשל מצבו הבריאותי. זאת, לאחר שהובהל בשבוע האחרון פעמיים לבית החולים, מה שהעלה חשש לגבי המשך תפקודו התקין.

במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר, אמר אבה כי בריאותו החלה להידרדר באמצע החודש שעבר וכי הוא "לא רוצה שענייני יפגעו בקבלת ההחלטות הפוליטיות".

אבה סובל במשך שנים ממחלת מעי דלקתית כרונית בשם קוליטיס כיבית ובעבר כבר התפטר מתפקידו מהסיבה הזו, אך בשנים האחרונות הוא שב לאיתנו. השבוע כאמור, החריף משמעותית מצבו הבריאותי – מה שהוביל הבוקר להודעת ההתפטרות שלו מהממשלה.

מוקדם יותר היום דווח ב'רויטרס' על התפטרותו הצפויה. בתגובה עברה בורסת טוקיו לירידות שערים ובשעה 9:00 (שעון ישראל) ננעל המסחר בירידות של 1.4%.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להודעתו של אבה ומסר כי הוא "מצר על מחלתו של ראש ממשלת יפן שינזו אבה שהודיע על פרישתו". עוד אמר נתניהו: "אני מבקש להביע הערכה על הידידות שנרקמה בין מדינותינו במהלכה גם גדלו ההשקעות היפניות בעשרות מונים. שיתוף הפעולה בין המדינות פרח בתחומים רבים. ידידי אבה, בריאות והצלחה בהמשך דרכך. תמיד תתקבל בברכה בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים