שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "יו"ר מפלגה עם 7 מנדטים יהיה רה"מ?"
דרעי נגד בנט
יו"ר ש"ס הצהיר: "העלייה למירון השנה תהיה כמו בכל שנה עם תחבורה ציבורית כרגיל. יהיו ההדלקות כרגיל ואנחנו בונים מתווה שיאפשר כניסה מקסימלית"
אריה דרעי | צילום: יעקב כהן

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התראיין הערב (ראשון) לראשונה מאז הבחירות והתייחס ב'קול חי' למשבר הפוליטי: "המצביעים של בנט וסער רוצים ממשלת ימין. רוב הציבור קבע שהוא בעד ממשלת ימין. אם סער או בנט היו מביאים תוצאה של 20 מנדטים כל אחד הייתי שותק, אבל עם מספר מנדטים כזה, ברור שם חייבים להצטרף לממשלת ימין".

הוא תקף את האפשרות שבנט יכהן כראש ממשלה ואמר כי "לא יעלה על הדעת שראש מפלגה עם שבעה מנדטים יהיה ראש ממשלה, זה לא דמוקרטי ולא ריאלי. בנט צריך להוריד את הרעיון של ממשלת שמאל מהפרק. לומר היום לכל החברים בגוש הימין, אני אתכם".

"גדעון סער הוא אדם יקר עם הרבה יכולות ועתידו לפניו. ראה"מ עשה איתו הרבה טעויות. סער לא קיבל את מה שמגיע לו על פי מעמדו הפוליטי. אני פונה לגדעון מעל גלי האתר ואומר לו: נכון שעשו איתך טעויות, נכון שלא קיבלת את מה שמגיע לך על פי מעמדך, אבל בוא נקים ממשלת ימין, יש תפקידים לכולם. הבוחרים שלך לא רוצים ממשלת שמאל".

"יש הבדל בין ממשלה של 59 אנשי ימין מובהקים מול ממשלה של עשרה אנשי ימין ו-60 שמאל כולל העבודה, מרצ, והערבים. אני מסביר את זה לסמוטריץ' אני בקשר קרוב מאוד איתו. אני מדבר גם עם גדעון סער, הייתה לנו שיחה ראשונית, ואני מקווה שנדבר שוב בקרוב ונראה איך מתקדמים. עם גנץ לא שוחחתי ואני לא חושב ששם נמצא הפתרון למרות שאני לא פוסל אף אחד".

בנושא מירון אמר דרעי כי "אני יכול לספר לך שהיום שוחחתי בהרחבה עם רה״מ נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין לגבי ל״ג בעומר. הגענו ב״ה להסכמות שלא יהיה הגבלה וכולם יוכלו להגיע ולהתפלל במקום. יהיו הדלקות כרגיל ותחבורה ציבורית כרגיל. הדבר היחיד שנשאר פתוח, זה המקומות הסגורים, ייצא הנחיות מסודרות. אגב כל שנה יש הנחיות במירון לגבי מתחם הציון הק׳".

"ראיתי את כל הכותרות השבוע, יכלתי להגיב, אבל החלטתי להתמקד בעשייה ולטפל באמת בסיפור מירון". לדבריו, "בפתיחת כל דיון בנושא אני אומר למקבלי ההחלטות, שלא יעלה על הדעת שלא יוכלו השנה להגיע כרגיל למירון בזמן שכל המשק פתוח".

על הנושא המדיני אמר דרעי כי "לא ידענו להודות לקב"ה על המתנה האדירה שהייתה לנו ששמה היה ממשלת טראמפ. כמעט הגענו למצב שאיראן רצתה לרדת מרעיון הגרעין בגלל הסנקציות. והכל כרגע חזר כמו שהיה בממשל אובמה. אירופה מתקפלת מול איראן, והם רוצים גרעין כדי לחסל אותנו. סכנה אדירה".

ח"כ ישראל אייכלר אמר בתגובה כי "דברי דרעי זה בשורה טובה. אחרת זה היה גזרה שהציבור לא היה עומד בו. כבר שנים יש קבוצה שרוצה לדלל את ציבור המשתתפים במירון, והם ניסו להשתמש באמתלאה של קורונה. בהחלט מברך אותו על זה".

עוד הוסיף אייכלר: "גנץ לא מאפשר לשלם על הישועה שהקב"ה שלח לנו, חיסונים. זה גחמה אישית, שאם איש ימין היה עושה זאת, היו סוקלים אותו ברחובות. כולנו צריכים לצאת להפגנה".

ר"ע ביתר עילית מאיר רובינשטיין אמר בראיון כי "אני משבח ומוקיר את השר דרעי שעמד לימיננו בכל תקופת הקורונה. אבל, עד רגע זה אין תשובה של משרד התחבורה, האם אפשר למכור כרטיסים, להסעת אלפי תושבי העיר שרוצים לעלות למירון. ברור לי שדרעי איתנו, אבל צריך. לבדוק שלא עובדים עלינו, כמו שנה שעברה. למשרד הבריאות אין סיג ושיח עם המגזר החרדי".

"אנחנו חייבים לקבל תשובות ברורות מראש הממשלה וממשרד הבריאות כדי לא לחזור לסאגת אומן ופורים שהמגבלות הגיעו ברגע האחרון. איך ייתכן ששבועיים לפני לג בעומר עדיין משרד התחבורה לא מטפל בכרטיסים למירון? אז איזה מן צורה זו? אנחנו לא נרפה ולא נשקוט עד שנקבל תשובות ברורות".

"עם ישראל יגיע לחגוג במירון, לפחות כמו הערבים בהר הבית. לפחות כמותם. עד שיהיה אישור רשמי לא נשתוק. משרד הבריאות עבד עלינו בל״ג בעומר שנה שעברה, בראש השנה, בפורים. נמאס לנו! לא יודיעו לנו לילה לפני שסוגרים. השנה ל״ג בשישי, וצריך להיערך לזה באופן הראוי. אנחנו לא נמתין בשקט. דורשים הבהרות עכשיו".

יועצו של השר לבט"פ אוחנה ניצב אריק יקואל: "השר הוא לא חרדי, ואף על פי כן הוא עם לב יהודי חם. השר שינה את הלו"ז שלו הבוקר, העיקר לפגוש את הפורום. הם אמרו, שזה "אירוע היסטורי", ושהוא אחד הבודדים שתמך במגזר החרדי בכל התקופה הזאת. השר אמר שכמו שהוא אישר את עליית הערבים להר הבית ברמדאן, אין סיבה שלא לאפשר את עליית החוגגים. איך שהוא גמר את הפגישה, הוא נפגש עם נתניהו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים