שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ראש עיריית קייב: "פוטין ישלם מחיר עצום"
מהעיר הנצורה
ראש העיר ויטלי קליצ'קו מספר מהבירה האוקראינית הנצורה: "מה שקורה זו קטסטרופה לא רק לאוקראינה – אלא גם לאירופה"
ראש העיר של קייב ויטלי קליצ'קו | צילום: Sharomka, שאטרסטוק

ראש העיר של קייב הנצורה, ויטלי קליצ'קו, הוא איש קשוח, מתאגרף שהיה כמה פעמים אלוף העולם במשקל כבד. כיום הוא נלחם את קרב חייו מול הענק הרוסי: ממשרדו בבירה האוקראינית הוא שיתף את עורך חדשות החוץ של "ישראל היום", דמיאן פצ'טר בפרטים על המצב ושלח מסר לנשיא במוסקבה: "טעית, ותשלם על כך מחיר כואב".

קליצ'קו (50) באחד מהרגעים הפנויים המעטים שיש לו בין הפגזות וניהול של בירה הנתונה במצור מספר כי: "שומעים אזעקות עשר-עשרים פעמים ביום, ויש לנו תושבים שכבר שבועיים שוהים במקלטים. חלק עצום מאזרחינו לא דמיינו שהם עומדים לשאת נשק: רופאים, מוזיקאים, שחקנים. הם החליפו בגדים למדים, מוכנים להגן על העיר ועל המדינה".

קליצ'קו יודע שזמנו קצוב ושייתכן כי הוא חי על זמן שאול, אבל הוא שומר על אופטימיות ונראה כי כל חייו התאמן לרגע זה. "זו משימה מאתגרת, אבל אנחנו לא נכנעים. הרוסים רוצים לגנוב לנו את העתיד ולהפוך אותנו לעבדים. אוקראינה תמיד היתה מדינת שלום, וכעת עלינו להגן על עצמנו. הסיבה למלחמה פשוטה מאוד. היה לנו רעיון להיות חלק מהמשפחה האירופית, רצינו לבנות מדינה מודרנית ודמוקרטית, אבל פוטין רואה באוקראינה חלק מהאימפריה הרוסית".

אחד החששות הכבדים הוא מפני מרגלים רוסים, העלולים להסתתר ולהתגלות באופן מפתיע בצמרת האוקראינית, כמו שקרה לפני ימים אחדים עם דניס קיריב, חבר המשלחת האוקראינית שנמצא ירוי – וגרסאות סותרות עלו בעניין גורלו. השאלות רבות והאיום מפני מרגלים גורם לפרנויות רבות.

בתוך כך, למרות שלושה סבבים של שיחות בין המשלחות של אוקראינה ורוסיה, קליצ'קו לא מתעסק בתיאוריה וטוען כי הניסיונות להפסקת אש, וכן המסדרונות ההומניטריים, הם "תעמולה רוסית. ניסינו כבר שלושה-ארבעה ימים לקיים את ה'מסדרונות ההומניטריים'. לאנשים אין אוכל ומים. הרוסים מבטיחים מעבר – אך לא עושים דבר".

עוד מסביר קליצ'קו כי יש ממד נוסף של תעמולה פנים־רוסית: "מסבירים לעם שלהם כי באוקראינה יש נאצים, פשיסטים ורדיקלים, ושרוסיה מגינה על האנשים באוקראינה. בפועל, מה שקורה עכשיו זה שהרוסים הורסים בניינים והורגים אזרחים. המספרים כנראה כבר עברו את ה־10,000. אין לנו איך למדוד, מיליונים עזבו את הבית. זו קטסטרופה לא רק לאוקראינה אלא גם לאירופה".

בסיום דבריו אומר קליצ'קו כי "רוסיה שיחקה כחברה של העולם, אך מדובר באותו הדפוס של האימפריה הסובייטית. לפוטין מנטליות סובייטית והוא קצין קג"ב לשעבר". בהקשר זה, לקליצ'קו מסר ברור לנשיא הרוסי: "על הטעות שלך תשלם מחיר עצום מהרוסים ומהאוקראינים. זה חזון מהעבר. הזמנים הסובייטיים אינם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים