שיתוף
תגובות
מוזיקה » קליפים » רבבות מסיימי דרשו זעקו "הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה"
בעקבות המלחמה
הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה: רבבות משתתפי סיום הדף היומי בהלכה בארה"ב התפללו למענם של בני 'דרשו' הנצורים בקייב ובאודסה
מוטי שטיינמץ | צילום: צילום מסך מהיוטיוב

הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם: כ-150 אלף יהודים נמצאים בימים אלו באוקראינה הנתונה במלחמה עקובה מדם שלא פוסחת על ילדים ועל חפים מפשע. חלק גדול מהקהילות היהודיות במקום הצליחו לברוח למקום מבטחים, אולם לפחות מאה אלף יהודים נמצאים בתוך הערים המופגזות ובסכנת חיים מיידית.

בימים האחרונים, על רקע המשך הלחימה, בארגון 'דרשו' ערכו מיון של 'בני דרשו' הלומדים בשני מרכזי הפעילות הגדולים של הארגון באוקראינה, בקייב ובאודסה, וגילו כי רבים עדיין נותרו במדינה ונמצאים בסכנת חיים נוכח התרחבות התקיפות בערים.

בעקבות המצב הקשה, בארגון דרשו החליטו לייחד תפילה מיוחדת לשלומם, ולפתוח את מעמד הסיום הגדול שנערך ביום חמישי האחרון בניו ג'רזי באמירת תהילים למענם של 'בני דרשו' הנתונים בצרה ובשבייה וכמובן למען כלל יתר יהודי המדינה.

מיד לאחר מכן עלה מוטי שטיינמץ לשיר את הזמר הנוגה "אחינו כל בית ישראל" כאשר אליו מצטרפים רבבות המשתתפים ששרו בהתרגשות אדירה "הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב". בזמן השירה הקורנו תמונות שתיעדו את השיעורים והמבחנים של 'דרשו' באוקראינה בעת האחרונה.

הפעילות של 'דרשו' באוקראינה התרחבה מאוד בשנים האחרונות כאשר באודסה ובקייב נמסרים שיעורים מידי יום בדף היומי בהלכה שבהם משתתפים מאות מתקרבים. ראש דרשו באוקראינה רבי אהרון מוטוז שהצליח לצאת יחד עם רבים בקהילה היהודית מאודסה למקום מבטחים, ממשיך למסור שיעורים מידי יום בדף היומי בהלכה, אולם יש עוד רבים שנותרו במדינה. הרב מוטוז אומר כי הוא עומד בקשר עם חלק מהלומדים שנשארו במדינה. "אני משתדל להיות איתם בקשר, אבל זה לא תמיד מתאפשר. לא כולם הצליחו לצערי לצאת מאזורי הקרבות. אנחנו מתפללים ומבקשים מהקב"ה שיוציא אותנו מאפילה לאורה ומשיעבוד לגאולה בקרוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים