שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » רבה הראשי של אוקראינה ביקר בחומש
לאחר ההריסות
בהתייחס לנסיונות הממשלה לפגוע בהתיישבות בחומש, אמר הרב אסמן כי "אף אחד לא יוכל לשבור את רוחו של עם ישראל"
הרב משה אסמן בחומש | צילום: דוברות מטה חומש

לאחר שהבוקר (שני) הגיעו כוחות רבים של משמר הגבול וצה"ל לחומש והחרימו ציוד של אחת המשפחות המתגוררות במקום תוך שהם מפעילים כלפיי המתיישבים אלימות רבה, שאף כללה התזת גז פלפל, הגיע לפני זמן קצר למקום רבה הראשי של אוקראינה, הרב משה אסמן, וחיזק את רבני ותלמידי הישיבה.

צוות הישיבה הציג לרב אסמן את תנאי המחיה הקשים בהם הם חיים בחומש, את בית המדרש, וכן את הריסותיהם של מבני המגורים שהרסו כוחות הביטחון לפני כשבועיים, לאחר הירצחו של יהודה דימנטמן הי"ד.

הרב אסמן שוחח עם התלמידים ובירך אותם על מסירות הנפש והחלוציות שהם מגלים בהיאחזותם בקרקע, חיזק את ידיהם, והבטיח כי הקהילה היהודית באוקראינה תירתם לסייע ככל יכולתה להתיישבות היהודית בחומש.

בהתייחס לנסיונות הממשלה לפגוע בהתיישבות בחומש, אמר הרב אסמן כי "אף אחד לא יוכל לשבור את רוחו של עם ישראל. אלו ששולחים את החיילים לפנות יהודים מארץ ישראל – שיחזרו בתשובה מיד!"

הרב חתם את ביקורו במקום באומרו: "אני רוצה לברך את כל היהודים שיושבים כאן במסירות נפש. אנחנו יושבים לנו בתל אביב, באירופה, נחים ומתפנקים, וכאן יהודים יושבים במסירות נפש ולומדים תורה. אני מאחל להם ברכה והצלחה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים