שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » רבה של באר שבע נפעם: "אברכים יודעים את המסכת הכי קשה בש"ס ישר והפוך"
נר שמחה
הגאון רבי יהודה דרעי, רבה של באר שבע, בחן את אברכי חסידות גור מכולל "נר שמחה" בערד על מסכת יבמות והם הפליאו בידיעותיהם את הסוגיות כולם ישר והפוך
תגיות:
מבחן מרתק לאברכי חסידות גור

מעמד כבוד התורה של ממש התקיים השבוע בעיר ערד, כאשר הגיע רבה של העיר באר שבע, הגאון רבי יהודה דרעי, לבחון את אברכי כולל "נר שמחה" של חסידות גור בעיר ערד, בראשות הרב יצחק מאיר פולק, על מסכת יבמות אותה למדו בשנה האחרונה בסדרי הכולל.

הגר"י דרעי התפעל מאוד מהיקף הידיעות העצום של האברכים הגוראיים והתבטא כי לא האמין שקיימת רמת שליטה כזו ועוד במסכת הקשה ביותר בש"ס.

 "עברתי איתם על כל המסכת, בחנתי אותם ישר והפוך, כולם בלי יוצא מן הכלל שולטים בחומר כמאן דמונח בכיסיה ממש" סיפר לאחר מכן הרב למקורביו והוסיף "קשה לי להאמין שיש בחורים ואברכים בישיבות המובחרות ובכוללים הכי טובים ששולטים במסכת הכי קשה ברמה כזו, הם פשוט יודעים אותה ישר והפוך".

כולל "נר שמחה" בערד בראשות הרב פולק, ידוע כספינת הדגל של דרך הלימוד שמוביל האדמו"ר מגור, בפרט בשנים האחרונות, לדעת את הנלמד באופן המכונה "מזומנים", שהוא ידיעת הסוגיות והמהלכים בש"ס על בוריין בשליטה מקיפה וברורה בעל פה. כאמור, השבוע הוכיחו האברכים את ידיעותיהם בפני הרב דרעי ובעבר אף נבחנו אצל גדולי ראשי הישיבות ופוסקי ההלכה בדורנו שהביעו גם הם בתורם התפעלות מההיקף והשליטה העמוקה של החסידים בים התלמוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים