שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » רבה של רוסיה הכריז: "אני מוכן לכל תיווך"
הפלישה הרוסית
קריאה נרגשת שוגרה היום אל ראשי הדתות השונים על-ידי רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר בקריאה להתאחד בתפילה לשלום. כמו"כ נעשים פעילות אינטנסיבית למען הפליטים
הרב הראשי של רוסיה הרב לאזאר | צילום: לוי נאזרוב

"בלב כל דת עומדת הידיעה, כי כולנו בנים לא-ל אחד, ואם כן כולנו אחים. אכן, אנו אנשים שונים, יכולות להיות לנו השקפות שונות לחלוטין בנושאים רבים, אך בדבר אחד עלינו להיות מאוחדים: חובתנו לבוראנו ולשאיפה בכל כוחנו להבנה ולכבוד הדדי, ובשום מקרה לא להניף חרב על צוואר אחינו. אחד היסודות העיקריים של אמונה בא-ל אחד הוא, האמונה שכל סכסוך יכול וצריך להיפתר רק באמצעים שלווים ומקובלים".

כך נפתחת האגרת המיוחדת של קריאה דחופה ונרגשת, ששיגר רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, אל ראשי הדתות השונים, לאור המלחמה באוקראינה.

והמשכו: "אחד משמותיו של הבורא, כפי הידוע ביהדות הקדושה, הוא "שלום". זו המטרה שהקב"ה משמיע לנו מדי יום, ועליה אנו חוזרים כמה פעמים ביום בתפילותינו. אבל היום המצב שונה ונורא, כל יום מגיע מידע משותפינו הרבנים באוקראינה, על מה שקורה אצלם, ואנחנו מרגישים את הכאב של אחינו – כל אזרחי אוקראינה, לא משנה לאיזו אמונה הם שייכים".

"אני מעודד את כולם להתפלל על השלום, אבל זה לא מספיק. כעת ה' מצפה מאיתנו שכל מאמין יעשה כל שביכולתו להציל חיי אדם. אני עצמי מוכן לכל תיווך, מוכן לעשות כל שביכולתי, ואפילו יותר, רק כדי שהרובים ישתקו והפצצות יפסיקו להתפוצץ. אבל עכשיו זה הזמן לפעולה משותפת".

"לכן, אני פונה לכל המנהיגים הדתיים – באוקראינה, ברוסיה, באירופה וביבשות אחרות – בקריאה להתאחד לשלום. אנו, נאמנים לבורא העולם בלבד ומחוייבים להשתמש בהשפעה שלנו, בכל האפשרויות שלנו כדי לעצור את הטירוף, כדי שלא ימותו יותר אנשים. זוהי חובתנו הקדושה למי שברא את כולנו ונתן לנו חיים בעולם הזה. בואו נעשה את זה – והקב"ה יעזור לנו".

אגרת זו באה במקביל למאמצים רבים שהקהילות היהודיות ברחבי רוסיה, משקיעות למען הפליטים שהגיעו אליהן, בהענקת מקום מחסה, מזון ובגדים רבים, מתוך תקווה לשלום אמיתי ולגאולה הקרובה במהרה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים