שיתוף
תגובות
חדשות » רבה של רחובות הרה"ג שמחה הכהן קוק זצ"ל
אבל בעולם התורה
היה מזקני וותיקי רבני ישראל, רבה הראשי של העיר רחובות עשרות בשנים, ובית כנסת "החורבה" בעיר העתיקה בירושלים, ומקובל על כל החוגים השיב את נשמתו ליוצרה בגיל 92
עם אחיינו המקובל הגר"ד קוק | צילום: דוד שדה

מבית החולים 'שערי צדק' בירושלים מגיעה הבשורה הקשה והמעציבה על הסתלקותו של הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל רבה הראשי של העיר רחובות משך עשרות שנים, נשיא ישיבת 'מאור התלמוד' ורב בית הכנסת 'החורבה' בירושלים.

הגר"ש קוק זצ"ל שנלחם על חייו בשבועות האחרונים לאחר דלקת ריאות חריפה השיב את נשמתו ליוצרה בגיל 92. עם היוודע הבשורה הקשה, אבל ויגון בעולם הרבנות בישראל ובישיבת 'מאור התלמוד' בעיר רחובות.

הראש״ל הרב הראשי לישראל הגר״י יוסף : "שמעתי בצער רב על הסתלקותו לבית עולמים של זקן רבני ישראל רבה של רחובות ולשעבר חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל עשרות בשנים הרה״ג רבי שמחה הכהן קוק זצ״ל שהנהיג את עדתו ביד רמה ועמד בעוז ותעצומות לביצור חומות הדת ולימין הרבנות משך כל שנות כהונתו המפוארות. עולם הרבנות יחסר את אחד מגדולי מגיניו ופאר גידוליו, תנחומינו למשפחתו הרוממה ת״ח מופלגים ההולכים בדרכו".

לאחר פטירתו של אביו זצוק"ל התמודד בבחירות לרבנות העיר טבריה, במטרה לשבת על כסאו של אביו. על מנת לאפשר את ההתמודדות, העניקה לו מועצת הרבנות הראשית כושר של רב עיר וכושר דיינות.

בחנוכה תשל"ב נהרג אחיו הבכור, הגאון רבי שלמה קוק זצ"ל רבה של רחובות, בתאונת דרכים, עם אשתו ושניים מבניו. בעקבות האסון נקרא הרב קוק למלא את מקומו של אחיו כרבה של העיר רחובות, משרה שבה כיהן עד לפטירתו בכ"ג באייר תשפ"ב.

בחייו שיכל את חתנו הגאון רבי ישעיהו שיפמן זצ"ל, ראש כולל בשכונת רמת שלמה, שנפטר בגיל 57, לאחר שחלה במחלה קשה.

בשנים האחרונות למרות שנחלש, המשיך לעשות למען הרבנות ועולם התורה ברחובות, כאשר בני משפחתו שימשו וסעדו אותו והתלמידים מ'מאור התלמוד' היו עולים אליו תדיר.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בניו: הגאון רבי חיים ראש ישיבת 'תורת רפאל', הגאון רבי אריה מראשי ישיבת מאור התלמוד, הרב בן ציון מנהל סמינר עלי באר, הרב אברהם יצחק מבית חלקיה, הרב דב מנהל ת"ת חמדת התורה בירושלים. חתניו: הגאון רבי יעקב ליזרוביץ ראש ישיבת 'חכמת שלמה' ברחובות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים