שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » רביץ סיפר לנשיא: "87% מחוסנים"
צפו במפגש
נשיא המדינה קיים מפגש הוקרה למנהיגות ברשויות המקומיות על עשייתם למען הציבור בתקופת המאבק בנגיף הקורונה: "הפגנתם יוזמה, מנהיגות, ונחישות, ונלחמתם על הבית"
ראובן ריבלין ויצחק רביץ | צילום: מארק ניימן / לע"מ
ראובן ריבלין במפגש עם ראשי רשויות |
צילום: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום (רביעי) מפגש הוקרה למנהיגות ברשויות המקומיות על עשייתם למען הציבור בתקופת המאבק בנגיף הקורונה. במפגש התארחו כמה מראשי הרשויות שבלטו בעשייתם, בהם: ראש המועצה האזורית מטה בנימין ישראל גנץ, ראש עיריית אום אל פאחם ד"ר סמיר מחאמיד, ראש המועצה המקומית ירוחם טל אוחנה, ראש המועצה המקומית קריית יערים יצחק רביץ וראש המועצה האזורית גזר רותם ידלין. המפגש התקיים בגינת בית הנשיא.

"אנחנו נפגשים כאן היום, שנה אחרי פרוץ המגפה בנקודה שבה, לשמחתנו, אפשר להתחיל לראות ואמנם בזהירות, את תחילת החזרה ההדרגתית לשגרה", אמר הנשיא בפתח דבריו והוסיף: "במהלך המשבר הזה, איבדנו חיים יקרים, אנשים איבדו את מטה לחמם, התרחקנו מחברים וידידים, ורופאים ואנשי צוות רפואי עבדו סביב השעון כדי להציל חיים. אבל היו לנו גם כמה נקודות אור ועוצמה ממוקדות וחזקות, שאפשר לשאוב מהן תקווה. בין היתר, אתם, ראשי הרשויות הנוכחים כאן, ועוד רבים אחרים שאינם נוכחים כאן כעת, הפגנתם יוזמה, מנהיגות, ונחישות, ונלחמתם על הבית".

הנשיא הוסיף: "המנהיגות שהפגנתם נסכה בנו תקווה ואופטימיות כשהקמתם מערך בדיקות אפידמיולוגיות מקומי ורתמתם את התושבים לקחת חלק במערך, מתוך הבנה ששיתוף פעולה איתם יסייע בקטיעת שרשראות ההדבקה ויגביר את אמון התושבים. חלקכם הקימו צוותים למיפוי אירועים בעלי פוטנציאל התקהלות המונית, צליות שיאפשרו תפילות בחוץ, ספסלים חדשים כדי שאנשים יוכלו להיפגש זה עם זה – תוך הקפדה על ההנחיות ועוד ועוד יוזמות אחראיות ומשמעותיות".

הנשיא התייחס למערכת היחסים המורכבת בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי ואמר: "משבר הקורונה הוכיח עד כמה אכן נדרשת חשיבה מחודשת, וחלוקה מחודשת של הסמכויות בין המדינה לבין הרשויות. המשבר הזה הוכיח שאין תחליף להיכרות של ההנהגה המקומית עם הרגלי החיים של תושביה, עם מאפייניהן התרבותיים והחברתיים של הקבוצות השונות שחיות בתוך הרשות. שאין תחליף להבנה של מערכת החינוך המקומית, ולהיכרות מקומית עם שאלות של תעסוקה, מסחר ותחבורה. שאין תחליף ליכולת לייצר אמון, לשמר אמון, ולבצע הנחיות באופן מיידי ומותאם".

הנשיא הוסיף: "הגיע הזמן לשרטט מחדש את קווי הגבול בין מדינה למדיניות, בין רגולציה לסמכויות תכנון וביצוע, הגיע הזמן לפרוץ את מרחב הסמכות הקיים של הרשויות המקומיות, ולתת להן ולעומדים בראשן – לכם, את הכוח לעשות את מה שאתם הכי טובים בו – לדאוג לתושבים שלכם, מתוך הבנה ייחודית של מרקם החיים, ושל הצרכים שלהם. יש לעשות זאת, כמובן, תוך סימון ערכי הליבה המשותפים לכלל אזרחי ישראל, והקפדה על שמירתם. יש לעשות זאת תוך שכלול מנגנוני האיזונים והבלמים הדמוקרטיים של הרשויות המקומיות, אבל יש להרים את הכפפה כבר מחר, כבר היום. בשטח, כפי שימי המשבר הוכיחו, השינוי כבר החל".

הנשיא המשיך ואמר: "גם אם אפשר להתחיל בזהירות לראות את האור בקצה המנהרה, אל לנו להקל ראש בסיכון הבריאותי. עלינו להמשיך להתמגן מפני הנגיף, להתחסן מפני הנגיף, ולהתחיל במרץ בשיקום הכלכלה הישראלית, והחברה הישראלית. יש לנו עבודת שיקום מורכבת ורחבה לפנינו, ולרשויות המקומיות, והעומדות והעומדים בראשן, יש תפקיד מכריע בהצלחתה.אני מרשה לעצמי להודות לכם, בשם כלל אזרחי ישראל. המשיכו בעבודתכם הנחושה, המסורה, הנאמנה, למען הציבור שלכם – וכל החברה בישראל. ואני מקווה שזוהי תחילתו של תהליך שבסופו יהיו בידיכם כלים רבים יותר ומרחב פעולה רחב יותר להמשיך ולהאיר לנו את הדרך".

יצחק רביץ ראש מועצת קריית יערים, סיפר כי בקריית יערים, בניגוד לערים חרדיות אחרות, עומד אחוז המחוסנים על 87% בקרב בני 60 ומעלה. ״צוות המועצה הקים מערך הסעות את מוקדי החיסונים מפני שביישוב לא קיימת תחנת חיסון. אני בטוח שנגיע ל-100%. ההצלחה הזו היא תוצאה של אמון. אי אפשר לקחת את התושבים לצעדים קשים ללא אמון ולא יוצרים אמון ביום אחד. כשהמערכת המקומית שקופה מאוד ויש קשר בלתי אמצעי עם האזרח אפשר לתווך גם צעדים קשים יותר. אנחנו בקשר יומיומי עם כל מבודד ודואגים לספק כל צורך: מזון, משחק וגם שיחה פשוטה. גם כשסגרתי את שערי קריית יערים והיינו ללא תחלואה בכלל, לא היתה אף תלונה כי האזרחים מבינים. זה לא סוד שהממשלה קבעה כללים שאינם אחידים והם מעלים שאלות רבות מהציבור אבל אני משתדל לענות שהצו האלוקי ״ונשמרתם מאוד לנפשותיכם״ עומד מעל הכל".

נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש עיריית אום אל פאחם ד"ר סמיר מחאמיד | צילום: מארק ניימן / לע"מ

ראש עיריית אום אל פאחם ד"ר סמיר מחאמיד הדגיש במפגש את חלקו של המגזר השלישי ומערך המתנדבים בפעילות התקינה של העיר. בעיר נבנה מערך חקר אפידמיולוגי פנימי שמנהל את העבודה מול החולים באופן יום יומי ובעזרת מערך תמיכה דומה מתנהל גם מבצע החיסונים.

ראש המועצה המקומית ירוחם טל אוחנה סיפרה על חוויתה האישית בניהול המאבק ואמרה: "אני מרגישה שגדלתי, שצמחתי, שהפכתי להיות מנהיגה טובה יותר בזכות המשבר הזה. אני מרגישה את זה גם מול קהילות שפחות הכרתי כמו הקהילה החרדית בעיר שלי שבזכותה נרתמתי, אני רואה את זה בקשר עם יהדות התפוצות והתמיכה שהיא נותנת לנו, אני רואה את זה גם בחיבור שלנו עם האוכלוסיה הבדואית שסביבנו. אני חושבת שגם ההנהגה המרכזית היום מבינה שיש מה שנקרא חוכמת מקום. המבחן שלי יהיה מול אחוזי האבטלה של העתיד ומול ילדי כיתה א׳ בפתיחת שנת הלימודים הבאה".

ראש המועצה האזורית גזר רותם ידלין הוסיפה: "האתגר האמיתי היה לזכות באמון של התושבים בניהול המערכה. כשהם ראו שאנחנו מנהלים את מערך הבידוד והחיסונים באופן מיטבי, שאנחנו פותחים את מערכת החינוך כשאפשר- ללמידה באוויר הפתוח, אז אנחנו יכולים גם לדרוש את המשמעת שלהם כשסגר נדרש וכשיש להטיל מגבלות נוספות בשל התחלואה שגוברת".

ראובן איבלין | צילום: מארק ניימן / לע"מ

ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ התייחס גם הוא לחשיבות השלטון המקומי והדגיש: "גם עם כל הקשיים והביקורת יש בי גאווה גדולה על העשייה בארץ ואני שומע את זה מחברי בעולם. זו גם גאווה להיות בבית הנשיא בעיצומו של משבר כזה, הקומה הלאומית מזדקפת. כוחנו כרשות מקומית טמון ביכולת להתמודד עם הבלתי ידוע וחוסר הוודאות בתוך המערבולות היומיומיות, לדברר את המידע לתושבים ולספק יציבות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים