שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » רבי יאשיהו פינטו: "היאוש והעצבות, שורש הנפילה"
אגרת חיזוק
באגרת מיוחדת ששלח היום האדמו"ר ממרוקו, הוא כותב דברי חיזוק לקראת חודש אלול ובהם הוא מדגיש נקודה מדהימה, שההכרה בה, מעניקה תעצומות נפש לכל אדם
שובה ישראל
שובה ישראל |

ברגעים של שמחה לקראת פתיחת בית מדרש חדש בנס ציונה, שלח ראב"ד מרוקו אגרת חיזוק מיוחדת לקראת חודש אלול הממשמש ובא, ובה הוא מפרט איך יוכל האדם להגיע להשגים רוחניים וגשמיים, ומה הם המחסומים שעוצרים את ההתעלות וההצלחה.

"עלינו לדעת שאנשים רבים יכולים להשיג השגות עצומות ברוחניות ובגשמיות, בפרנסה ובכל ענין. והיצר הרע יודע שברגע שיהיו ברחבות הדעת ישיגו השגות גדולות, ולכן היצר הרע מחזיק אותם שנים רבות בעצבות ובייאוש, כי ברגע שיצאו ממשבר נפשם ישיגו השגות נשגבות" כך כתב ראב"ד מרוקו באגרת מיוחדת שנשלחה כיממה לפני פתיחת בית מדרש חדש של "שובה ישראל.

השמחה לכבודה של תורה תערך ב"נס ציונה", עם פתיחת בית מדרש חדש ביום שלישי אחר הצהרים, טקס חנוכת בית המדרש, הוא נדבך נוסף בבתי המדרש של שובה ישראל שמצטרף לכשמונים בתי מדרשות של קהילות "שובה ישראל", בארץ ובעולם, כשמידי חודש נוספים סניפים נוספים של "שובה ישראל" מלבד אלו הפזורים ברחבי הארץ, ברחבי ארה"ב, במרוקו, צרפת, אנגליה, ובעוד מדינות, בתנופה בלתי פוסקת.

חנוכת בית המדרש החדש שממוקם ברחוב גולי דמשק 8, תערך ברוב עם ביום שלישי, ח"י באב בשעה 18 בערב, כאשר באירוע עצמו תועבר בשידור חי ברכתו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א ראב"ד מרוקו, שעומד מאחורי דרבון והקמת כל בתי המדרש ברחבי העולם, כשתלמידיו וחסידיו מפיצים אור תורה ויראה בכל רחבי תבל.

מייסדי, בית המדרש תלמידי האדמו"ר, מספרים על הפעילות המתוכננת במקום, במסורת בתי המדרש הרבים של "שובה ישראל" "היה לנו את הזכות להיות שותף בהקמת כמצה בתי מדרשות המטרה שלנו כפי שהורה לנו הרב להגיע לכל יהודי, ולקרב כמה שיותר יהודים לאבינו שבשמים" הוא אומר, ומצביע על פעילות מדהימה של שיעורי תורה וקירוב רחוקים שנעשית בכל בתי המדרש של שובה ישראל.

באגרת מיוחדת ששלח היום האדמו"ר ממרוקו, הוא כותב דברי חיזוק לקראת חודש אלול ובהם הוא מדגיש נקודה מדהימה, שההכרה בה, מעניקה תעצומות נפש לכל אדם, וסוד הצלחה לחיי הרוח והגשם. וכך כתב הרב: "והנה עלינו לדעת שאנשים רבים יכולים להשיג השגות עצומות ברוחניות ובגשמיות, בפרנסה ובכל ענין".

"והיצר הרע יודע שברגע שיהיו ברחבות הדעת ישיגו השגות גדולות, ולכן היצר הרע מחזיק אותם שנים רבות בעצבות ובייאוש, כי ברגע שיצאו ממשבר נפשם ישיגו השגות נשגבות. על האדם להיות חכם, להתגבר על היצר המחזיק אותו באדיקות עם סיפורים בקטנות הדעת. וכך ידע האדם שישנם אנשים שכל המהות של החיים שלהם להחזיק את כל סביבתם בקטנות הדעת, כי פוחדים הם שהאחר יתפתח יותר, יכנס לשמחה".

"הייאוש והקטנות של האחר נותן לאנשים מסויימים נחמה ממצבם העצמי, וכל גדולת נפשם מהשפלת והוצאת חברו מאיזון וכניסתו לקטנות הדעת. ימים אלו הם ימים שעל האדם לעבוד את בוראו בגדלות הדעת, ולא להיכנס לתשובה מעצבות וייאוש. כי תשובה מקטנות הדעת אינה כתשובה מגדלות הדעת".

"על האדם לדעת שזו מלחמה שמתחילה מראשית בריאתו של האדם. הקב״ה ברא לנו חושים, ראיה, שמיעה, טעם ריח, מישוש. אבל יש את השכל שנלחם לשלוט על החושים, מונע מהאדם לטוב או לרע להתבונן בדבר, לשמוע דבר, להריח דבר, למשש בדבר. השכל נהיה הבעלים של החושים, וכל עוד השכל לא מוכנע לתורה, השכל נהיה המכשול הגדול לעליה הרוחנית של האדם".

"והנה מצאנו, רבי חנניה בן עקשיה אומר רצה הקב״ה לזכות את ישראל, לפיכך הרבה להם תורה ומצות. והנה צריך להבין, הקב״ה הרבה תורה ומצות בשביל שהשכל יהיה זך ונקי. השכל נמשל לחול, חול אפשר לבנות ממנו לבנה, לבנות קיר, ואפשר מצד שני לעשות ממנו חלון. החלון הוא מחול שעבר תהליכים מורכבים עד שנהיה זך, נקי, שקוף. כך התכלית של התורה, לקחת את השכל על ידי לימוד התורה ולהפוך את השכל לזך ונקי, לא כחול שבונים בו לבנה, אלא כחול שיוצרים ממנו חלון. ככל שמזככים את השכל, כך השכל נהיה עזר לאדם, ולא מעצור ומכשול".

"ולכן התנא אומר, רבי חנניא בן עקשיה אומר, רצה הקב״ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצות. התורה והמצות מזככים את האדם ומביאים את השכל להיות עזר וכח לחושים שיש לאדם, ולא ח״ו מכשול. ולכן כאשר האדם לומד תורה ומרבה במצות, והמצות והתורה שלומד הם לזיכוך הדעת ולא לימוד להעשרת הידיעות בתורה, אלא לזיכוך הנשמה, אז זוכה האדם להשיג השגות גדולות עם עזרה של השכל. וזו העבודה של חודש אלול, לטהר את השכל שעמד וחקר ושפט וקבע ומנע והכשיל את החושים האחרים, לעשות את המירב והמיטב. והעבודה היא להביא את השכל להיות עזר ולא מחסום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים