שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » רבנים בקריאה לקיים יום צום ותפילה ביום שישי
עת צרה היא ליעקב
מרן הגר"מ מאזוז שליט"א בקריאה לקיים יום תפלה וסליחות וגם תענית חצי יום, בערב ר"ח ניסן, שזהו זמן גדול ומסוגל לקבלת התפילות. מספר רבנים הצטרפו בחתימה
הגר"מ מאזוז שליט"א | צילום: פלאשיק

בעקבות האסונות הנוראים שאירעו לאחרונה, האסונות והפיגועים המחרידים, ואחר הסתלקותו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, יצא בתחילת השבוע מרן הגר"מ מאזוז שליט"א ראש ישיבת 'כסא רחמים' בקריאה מיוחדת ונדירה לקיים יום תפלה וסליחות וגם תענית חצי יום, בערב ר"ח ניסן, שזהו זמן גדול ומסוגל לקבלת התפילות, כדי לבטל את הגזירות הקשות מעל כל בית ישראל.

ביום שני האחרון, כ"ה באדר-ב, עוד לפני הפיגוע הנורא בבני-ברק, התעורר מרן הגר"מ מאזוז בתחושה עמוקה שצריך להזדרז ולעשות משהו, ליבו של הרב כאוב על הגזירות הקשות המכמירות כל לב, "אי-אפשר לדעת מה יהיה, מי יודע מה ילד יום", הסביר למקורביו.

למרות חולשתו הרבה – רק לפני ימים אחדים שוחרר מבית החולים, אחר שאושפז למשך כשבוע, נטל הרב את העט, ויצא בקריאה לקיים יום תפלה וסליחות, וגם תענית חצי יום (כך שאין את החשש של להכנס לשבת בתענית), ביום שישי – ערב ראש חודש ניסן, שזהו זמן גדול ומסוגל לקבלת התפילות.

הרב פונה תחילה בבקשה לרבני ישראל, בכל מקום שהם, בכל מדינה ומדינה ובכל עיר ועיר, שיצטרפו גם הם לקריאה זו ויראו לקיים בקהילותיהם יום תפלה והתעוררות בערב ראש חודש ניסן, שהינו יום גדול ומסוגל. 

"לכבוד הרבנים די בכל אתר ואתר ה' עליהם יחיו", פותח הגר"מ מאזוז את מכתבו בפנייה אישית לגדולי הרבנים שליט"א. "לנוכח הגזירות שרבו בעוונותינו הרבים מפני חמת המציק", כשכוונתו בעיקר לפיגועים הנוראים שחזינו לאחרונה, אך גם לגזירות ממשלת הרשעה והזדון שזוממת לעקור ולפגוע בכל הקדוש והיקר, כפי שהדבר בא לידי ביטוי, במחאות הרבות שמשמיע הרב בשיעוריו. 

"אני מבקש מכבוד הרבנים להכריז על תענית חצי יום בערב ר"ח ניסן ויקראו סדר יום כפור קטן, כידוע שזה עוזר לבטל כל הגזירות בס"ד. והשי"ת יחדש עלינו את חדש ניסן המנוסה בברכה רבה והצלחה מרובה, אמן", מסיים הרב בתפלה, וחותם, "עבדכם הנאמן, מאיר מאזוז".

דברי מרן הגר"מ התקבלו בקרב כל גדולי הרבנים, מרן הגר"מ צדקה שקיבל את המכתב, נאנח ואמר, כי אכן הגזירות רבו כמו רבו, והדבר נצרך מאד. גם הראש"ל הגרש"מ עמאר שליט"א, רבה של ירושלים, צרף את חתימתו, וכתב: "גא"מ בכל לב לדברי מרן ראש הישיבה שליט"א. ש. מ. עמאר". הגר"ב שרגא ראב"ד ירושלים, התבטא ואמר, כי טוב שיש לנו חכמי ישראל שהם בבחינת "גיבורים לעמוד בפרץ, דוחים את הגזירות", ובודאי שתפלת הרבים בע"ה לא תשוב ריקם.

על-פי הנחיית מרן ראש הישיבה שליט"א: יש לקיים ביום שישי בבוקר, תענית חצי יום – החל מעלות השחר בשעה 5 בבוקר, ועד חצות היום בשעה 12:45. בנוסף, לאחר תפילת שחרית ביום שישי, יאמרו הציבור בהתעוררות קטעים מתוך הסליחות, מ'שבט יהודה בדוחק ובצער' עד 'אדון הסליחות׳ ; ולאחריהם יוסיפו תפלה ובקשה על המצב.

אחד הרבנים החשובים שחתם, אמר "דברי רבינו אינם צריכים חיזוק, אך אבקש לעורר, "כי ראוי ונכון להתפלל גם על מרן ראש הישיבה שליט"א, עצמו, אשר לצערנו לא חש בטוב בתקופה האחרונה, ויש חובה גדולה להתפלל להקב"ה שיקיים לנו את חכמי ישראל בבריאות ושמחה".

אל המכתב המיוחד הצטרפו גם הרבנים הגאונים: הג"ר בניהו שמואלי הג"ר ברוך שרגא, הג"ר אהרן זכאי, הג"ר יעקב שכנזי, הג"ר פנחס מוסבי, הג"ר שמואל פנחסי, הג"ר אהרן ירחי, הג"ר רפאל כהן, הג"ר אליהו אבא שאול, הג"ר חיים רבי, הג"ר זמיר כהן, ועוד רבנים נוספים שמצטרפים כל העת לקריאה שפורסמה בכל שדרות הציבור ובעלון 'בית נאמן', ומורים לתלמידיהם לקיים את התפלה. "בחודש ניסן לא אומרים תחנונים, לפחות ננצל את ערב ר"ח, כדי להרבות בתפלה ובתחנונים", הסבירו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים