שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » רבני העיר נפגשו עם ראש העיר לקראת השמיטה
ירושלים
צוות מיוחד הוקם לפקח על עבודות הגינון וההנדסה. בימים הקרובים ייצא לדרך פרויקט חינוכי מיוחד בנושא שמיטה. רבני העיר: "תעודת כבוד לארץ ישראל"
הרבנים בפגישה עם ראש העיר ליאון | צילום: דוברות העירייה

לקראת שנת השמיטה תשפ"ב הודיע ראש העיר משה ליאון כי שמירת השמיטה תעמוד בראש סדר היום העירוני, החל מנושאי הגינון וההנדסה, ועד חינוך והטמעת מצוות השמיטה והלכותיה על כל תושבי העיר. לשם כך הוקם צוות מיוחד עם נציגי ראש העיר ונציגי הרבנים בראשות רב העיר הגאון רבי שלמה משה עמר, ראש בית המדרש גבוה להלכה בהתיישבות החקלאית הגאון רבי יוסף אפרתי והגאון רבי שאול רייכנברג.

הצוות הוקם כבר בתחילת השנה, ובמהלכה קיים ישיבות היערכות רבות עם ראש העיר וראשי האגפים השונים על מנת ללמוד את האתגרים העירוניים בהקשר של שנת השמיטה. לאחר מכן גיבש הצוות מנשר מיוחד, בו הוראות הלכתיות מפורטות לכל שלב, החל מההכנות לשנת השמיטה, ועד לעבודות הקרקע המותרות והאסורות במהלך שנת השמיטה עצמה.

הרבנים יחד עם ראש העיר מינו את הרב יונה פרידלנדר לרב המפקח על כל נושאי השמיטה, על פי מתווה הוראות הרבנים. המטרה שהציב ראש העיר משה ליאון הייתה ברורה: מצוות השמיטה הופכת להיות הערך העליון בסדר היום העירוני ועל כל ראש האגפים והמחלקות השונות להתיישר על פי ההלכות שקבעו הרבנים.

ראשי המחלקות קיימו ישיבות היערכות לכל העובדים שקיבלו הוראה ברורה: בכל נושאי גינון והנדסה יש להתייעץ באופן רציף עם הרב פרידלנדר שזמין לשאלותיהם עשרים וארבע שעות, שישה ימים בשבוע.

במחלקת שפ"ע שינו את היערכות השתילה של רבבות הפרחים ברחבי העיר, בכיכרות ובגינות. אם בכל שנה מחליפים את השתילים כל כמה חודשים בהתאמה לעונה, לקראת שנת השמיטה נשתלו עשרות אלפי פרחים מיוחדים המתאימים לכל עונות השנה, כדי שלא יצטרכו להיכנס לשאלות הלכתיות במהלך השמיטה.

הפיקוח ההלכתי של העירייה לא נוגע רק לגינון אלא גם להנדסה ולחברות הבת של העירייה העוסקות בפיתוח ובנייה בכל רחבי העיר. בהוראת ראש העיר ומ"מ ראש העיר ומחזיק תיק תכנון ובניה הרב אליעזר ראוכברגר שונו באופן זמני הקריטריונים לקבלת טופס 4, כך שבשנת השמיטה הגינון לא יהיה חלק מהדרישות לקבל אישור כניסה לבניין.

בנוסף, כדי לחזק את מצוות השמיטה בעיר, יחולקו בימים הקרובים עשרות אלפי ערכות מיוחדות של העירייה המיועדות למשפחות ולילדים. בכל ערכה עלונים צבעוניים מאירי עיניים עם הלכות שמיטה בקצרה, הוראות לילדים ודברי תורה לסעודות שבת. כל זאת על מנת להגביר את המודעות לשמיטה בקרב כל תושבי העיר ירושלים.

רבני העיר מביעים שמחה וסיפוק: "זו תעודת כבוד לארץ ישראל שעיר הבירה שלה שמה את הנושא של השמיטה בראש סדר היום העירוני. כך יאה וכך נאה  לעיר הקודש, והלוואי שהיא תהיה דוגמה לערים אחרות".

ראש העיר משה ליאון אמר: "כבר כשהתקרבה שנת השבע לא היה לי ספק שזה הולך להיות הנושא העירוני בה"א הידיעה. מצוות השמיטה היא מצווה מיוחדת שאבותינו מסדרו את נפשם עליה. העיר ירושלים חייבת להיות מופת של שמירת שמיטה, וברוך השם הצלחנו להביא את הרעיונות וההלכות אל השטח. זו תהיה שנה מאתגרת, אך אין לי ספק שבעזרת הצוות העירוני המיוחד שהוקם ובעזרת הרבנים נוכל לסיים את השנה בהצלחה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים