שיתוף
תגובות
חדשות » רבני הציונות הדתית במאבק נגד שילוב נשים ביחידות צה"ל: דחו פגישה עם הרמטכ"ל
משבר בציונות
החלטת צה"ל לאפשר שילוב נשים ביחידות מובחרות, נתקלת בתגובה חריפה של רבני הציונות הדתית שהחליטו שלא לקיים את הפגישה עם הרמטכ"ל אביב כוכבי שנקבעה למחר (רביעי)
הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס | צילום: דובר צה"ל

בתשובה לעתירה שהוגשה לבג"ץ, לאפשר לנשים לשרת ביחידות מובחרות בצה"ל, החליט הרמטכ"ל כוכבי, לפתוח לנשים את יחידת החילוץ וההצלה 669, את יחידת ההנדסה למשימות מיוחדות וכן להקים מחלקת ניוד מגדרית באחת מחטיבות החי"ר.

במכתב שהתפרסם בסוף השבוע האחרון תחת הכותרת "לא לפלג את צה"ל" התריעו רבנים בכירים מפני פילוג צה"ל והפיכתו לצבא שבטים. התוכנית להקמת יחידות מעורבות נוספות: "צעדים מסוכנים, מתקרבים לצבא של שבטים נפרדים"

הערב קוראים רבנים בולטים במגזר הדתי-לאומי שלא לשרת ביחידות אלו, ולדברי פרשנים  סאגה זו עלולה להוביל את רבני הציונות הדתית על גווניו, למשבר היסטורי עם צה"ל. 

הרב חיים דרוקמן, הרב זלמן מלמד, הרב יעקב מדן והרב אלי סדן, היו אמורים להיפגש עם הרמטכ"ל אביב כוכבי מחר כדי לדון בנושא, אך הם הודיעו על דחיית הפגישה עקב פרסום ההחלטה. 

מלשכת הרב חיים דרוקמן נמסר כי "לאור הודעת צה"ל בנוגע לתשובתו לבג"צ, ובה הסכמת צה"ל להכנסת לוחמות למערך המתמרן של צה"ל ולחטיבת חי"ר, הודיעו רבני הציונות הדתית על דחיית הפגישה שזימן הרמטכ"ל בנושא. הרבנים יתכנסו לדון בהמשך הצעדים בנושא, לאחר תשובת צה"ל שניתנה למרות קריאות ואזהרות הרבנים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים