שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » כמה ישראלים משקרים בחקירה האפידמיולוגית?
לא תאמינו
דו"ח מפקדת אלון של פיקוד העורף מגלה נתונים מטרידים על חוסר שיתוף הפעולה של הציבור באכיפת הוראות הבריאות • רק רבע מהנדרשים לכך אכן נכנסים לבידוד
תגיות:
השר אדלשטיין בבדיקת טכנולוגיות רפואיות נגד הקורונה | צילום: עודד קרני, לע"מ

בעוד בקרב צמרת מקבלי ההחלטות מביעים בימים האחרונים סקפטיות באשר להמשך מגמת הירידה בתחלואה, לאור העלייה האיטית אך העקבית במקדם ההדבקה באוכלוסיות השונות, מתברר כי לאי-עצירת התחלואה סיבה נוספת, והיא העובדה כי הישראלים נוהגים לשקר בחקירות האפידמיולוגיות.

נתונים שנחשפו בסוף השבוע על ידי 'מפקדת אלון' של פיקוד העורף, המשמשת כ"מפקדת הקורונה הלאומית לקטיעת שרשרת ההדבקה", בה עורכים בין השאר את החקירות האפידמיולוגיות, קובעים כי 1 מכל 4 ישראלים שנדבקו בקורונה טוענים בחקירה האפידמיולוגית שהם לא באו במגע עם איש בימים שקדמו לאבחון.

עוד עולה מהדו"ח, כי מתוך הישראלים שהופנו לביצוע בדיקת קורונה רק רבע מהם נבדקים. הדו"ח מציג תמונה עגומה גם בכל הקשור לנושא הבידודים. 70% מהנשלחים לבידוד כלל אינם נרשמים במשרד הבריאות וכך למעשה אין כל מעקב אחריהם.

בראיון ל'אולפן שישי' אמרה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, כי ייתכן שהסיבה לחוסר שיתוף הפעולה נובע ממספר ימי הבידוד הארוכים – לצד חוסר הנעימות של בדיקת הקורונה שגורמת לרבים להירתע מלעבור אותה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים