שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בנט הורה על שימוש 'בכל הכלים' למנוע טרור
חשש להסלמה
רה"מ בנט קיים הערכת מצב ביטחונית לאחר הפיגועים והורה לחדש מעצרים מנהליים • תורחב מדיניות נשיאת נשק ויבוצע ניטור מעמיק ברשתות לאיתור מפגעים פוטנציאלים
נפתלי בנט | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט ערך היום (שני) הערכת מצב ביטחונית בעקבות הפיגוע הקשה אתמול בחדרה, שהביא למותם של שני שוטרי מג"ב. בדיון הוצגה תמונת המצב המבצעית והמודיעינית, זאת גם לאחר הפיגוע בבאר שבע בשבוע שעבר. ארגון הטרור דאעש קיבל הלילה אחריות לביצוע שני הפיגועים.

בנט הדגיש בהערכת המצב כי מדובר "במצב חדש שמצריך היערכות והתאמה של מערכת הביטחון לנסיבות, במסגרתן חלקים קיצוניים בחברה הערבית". הוא הוסיף כי אותם גורמים מוכוונים על ידי "אידיאולוגיה איסלאמיסטית קיצונית, מבצעים פעולות טרור ופוגעים בחיי אדם".

ראש הממשלה רואה את התקופה שעד יום העצמאות כפרק זמן שבו המערכת צריכה להיות בדריכות גבוהה במיוחד, עם מועדים שבהם הדריכות צריכה להיות מקסימלית, כמו יום האדמה, חגים וימי זיכרון, ימי שישי במהלך חודש רמדאן ועוד. המטרה כעת היא להבין אם מדובר בתשתית לא מוכרת של דאעש, או שמדובר בשורת פיגועים נפרדים. בנט הדגיש את החשיבות ״לגעת״ בכל מי שהיה קשור לדאעש בעבר, או שיש אינדיקציות שמגלה עניין בנושא.

בנט הנחה להמשיך לפעול במאמץ נרחב ובתחומים רבים, כולל משפטיים, כלכליים ודיגיטליים ולרבות ביצוע פעולות חקירה גלויות וסמויות – במטרה למנוע אירועי טרור דומים, ולמצות את הדין עם מי שיתברר שסייע להוצאת הפיגועים אל הפועל. בנוסף, הוחלט לתגבר את כוחות הביטחון בנקודות שיוגדרו כ"מוקדי חיכוך" – באופן מיידי ולכל הפחות עד ליום העצמאות. בין היתר תיבחן אפשרות שצה"ל יצטרף ויתגבר את המשטרה.

בנט הנחה על הרחבת מדיניות נשיאת נשק על ידי חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים ועל ניטור השיח ברשתות החברתיות תוך מאמץ מוגבר לזיהוי גורמים מסיתים ומפגעים פוטנציאליים. הנחיה נוספת נוגעת לשימור וחיזוק השיח עם מנהיגי ציבור ומובילי דעה בחברה הערבית שיוכלו לסייע בשמירה על היציבות.

במשטרה צפויים להמשיך ואף להגביר ולהרחיב את מבצע החרמת הנשק הבלתי חוקי, שמתקיים בחלקים נרחבים ובעיקר בחברה הערבית, מזה תקופה ארוכה. ראש הממשלה בנט הנחה לעשות שימוש בצווי הגבלה ובמעצרים מנהליים כלפי פעילי טרור – במקרים המתאימים שבהם ניתן יהיה להציג תשתית משפטית מתאימה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים