שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רה"מ בנט: "יש מהלך של הזדמנות אדירה לחרדים"
הורדת גיל הפטור
רה"מ התייחס לרפורמת הכשרות ואמר: "רפורמת הכשרות תשבור את המונופול בכשרות ותביא להורדת עלויות, כי מי שנכנס למסעדה רואה את המונופול הזה שאין בינו לבין כשרות"
רה"מ נפתלי בנט | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת קיימה היום דיון 40 חתימות בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט. את הדיון יזם ח"כ אורי מקלב. ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בראשונה לנושא התקציב ואמר: "לא עבר תקציב שלוש וחצי שנים כי כל פעם לקחו את התקציב שבוי לצרכים פוליטיים, לראשונה מזה שלוש וחצי שנים יכולנו לשבת יחד להתבונן בצרכים, להיות קשובים לאזרחים ולנתב את משאבי המדינה בצורה נכונה. אני רוצה להודות ליוזמי הדיון, חשוב שהציבור יכיר את העשייה של הממשלה".

"הבשורה הגדולה היא כמובן היציאה מגל הדלתא בלי סגרים, הצמיחה העולה, האבטלה היורדת שבכלל מאפשרות לנו את הפעלתנות הכלכלית הזאת. הרי עם מדיניות הסגרים, שהתמכרתם אליהם, היינו רק מגדילים את הגרעון בעוד 60 מיליארד. ובכן, הוספנו שני מיליארד לבריאות, מעבר לתקציב הנוכחי".

"העגלה בסופר של כל משפחה ישראלית מגיעה עם תג מחיר מהגבוהים בעולם. משך שנים המחירים פה נוסקים. בזה אפשר לטפל רק על ידי עידוד תחרות. התכנית שלנו בתקציב תקל על יבוא, על רישוי עסקים, ותביא בסופו של דבר להורדת מחירים. זוהי מדיניות מתמשכת שלנו, יחד עם שר האוצר, ונראה עוד ממנה בקרוב".

"רפורמת הכשרות תשבור את המונופול בכשרות ותביא להורדת עלויות, כי מי שנכנס למסעדה רואה את המונופול הזה שאין בינו לבין כשרות. גם נקבל כשרות יותר טובה וגם במחיר יותר טוב. כל אחד בלב יודע את האמת".

"הפשיעה והאלימות בחברה הערבית זה נושא ענק, אסטרטגי ליכולת של המדינה למשול. מאז אובדן השליטה של המדינה במבצע שומר החומות ואז גל מעשי הרצח והאלימות מחייבים את כולנו להתעשת זאת הזנחה מרובת שנים שהתפוצצה לכולנו בפנים. זאת הזנחה מרובת שנים שהתפוצצה לכלנו בפנים ולכן מינינו לראשונה פרוייקטור לנשוא הזה, יש עכשיו אבא, סגן השר סגלוביץ'. המודעות הגדולה שיש היום גם בחברה היהודית לנושא הזה חשובה אבל לא מספיקה".

"נושא ההסברה הוזנח במשך שנים, עד שקיבלנו טיפול בהלם, גם במהלך מבצע שומר החומות, כאשר מערך ההסברה הלאומי פשוט לא תיפקד. חבורה של טרוריסטים בעזה ניצחה אותנו בדעת הקהל בעולם. הם ירו לירושלים ולתל אביב, ואנחנו יצאנו האשמים, כי הסיפור שלנו פשוט לא סופר. בזה אנחנו מטפלים בלי דיחוי, כי אי אפשר לדעת מה ילד יום. מינינו ראש מערך הסברה לאומי, לא פרטי, לא אישי".

לסיום התייחס בנט לציבור החרדי: "אנחנו נותנים הזדמנות לדור שלם של חרדים. כולם יודעים כבר שנים שזה המהלך הנכון, אבל מפחדים. אנחנו לקחנו גלולת אומץ, ופשוט עושים. נכון, ויתרנו פה על עקרון חשוב של שיויון בנטל ההגנה על מדינת ישראל".

"זה כואב. אבל המדינה חייבת להתבונן קדימה, אל העתיד. צריך שיהיה פה דור יצרני שעובד לפרנסתו ודואג לילדיו. יש מהלך של הזדמנות אדירה לדור של חרדים באמצעות הורדת גיל הפטור. אין שבוע שצעיר חרדי לא בא אלי ואומר לי תעביר את זה כבר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים