שיתוף
תגובות
חדשות » רה"מ בנט אורח כבוד בפסגת מנהיגים ערביים
בנט בפסגת הפירמידה
פסגה מדינית נדירה מסוגה נערכת היום בסיני, בהשתתפות רה"מ בנט, נשיא מצריים א- סיסי, ומנהיג איחוד האמירויות. במוקד הפסגה: האיום האיראני המשותף לשלושת המדינות
נפתלי בנט עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי | צילום: קובי גדעון לע"מ

נפתלי בנט שחוץ מעיסוקו הקבוע כראש ממשלה עשה הסבת מקצוע למתווך מיומן, הוזמן לפסגה החשובה במצריים, כשהערבים משתוקקים לשמוע את עמדתה של ישראל בנושא האיום האיראני על המזרח התיכון המתון.

אחרי שמיתג את עצמו בקהילה המדינית כמתווך הוגן ורציני שחי על ציר מוסקבה- קייב- ירושלים, הפך בנט למדינאי מבוקש גם במדינות ערב המתונות.

רה"מ בנט ושר החוץ יאיר לפיד יצאו בימים האחרונים לקמפיין תקשורתי נגד האפשרות שמשמרות המהפכה יוסרו לרשימת ארגוני הטרור של הבית הלבן, ומסרו כי המהלך יהיה לא רק "עלבון" לקורבנותיהם של האיראנים, אלא גם "יפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר" של ארה"ב – "תמורת הבטחות ריקות של טרוריסטים".

בפסגה המשולשת בארץ הפירמידות, מנסים שלושת המנהיגים להאמין להבטחה של ביידן, כי הסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, נעשית בתמורה להתחייבות מצד הארגון למתן את פעולותיו.

פסגה משולשת יוצאת דופן כאמור, בשארם א-שייח, על רקע ההתקדמות לקראת הסכם גרעין עם איראן והכוונה האמריקנית להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור.

לעיירת הנופש בסיני הגיעו היום (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט, בביקורו השני במצרים, וגם יורש העצר של האמירויות, מוחמד בן זאיד, השליט בפועל של איחוד האמירויות. שניהם נפגשים עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי.

כאמור, לשארם א-שייח הגיע גם יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד, מי שנחשב לשליט בפועל של האמירויות. הוא נפגש עם א-סיסי, לפני הפגישה המשולשת עם בנט.

"שוחחנו על דרכים להמשיך ולחזק את היחסים שלנו, ודיברנו גם על ההתפתחויות הבינלאומיות", אמר בן זאיד, שמנהיג מצרים קיבל את פניו בשדה התעופה בשארם א-שייח.
הביקור נערך כאמור כשברקע חשש הן של ישראל והן של מדינות המפרץ הסוניות, בראשן איחוד האמירויות וסעודיה, מהשלכות של האפשרות לחידוש הסכם הגרעין מול איראן והסרת הסנקציות האמריקניות עליה.

אחת מאותן השלכות היא האפשרות של הסרת משמרות המהפכה האיראניים מרשימת ארגוני הטרור של ארה"ב, כשלפי דיווחים ארה"ב שוקלת את המהלך בתמורה להתחייבות כלשהי מצד האיראנים לרסן את פעילותם של משמרות המהפכה.

ישראל הרשמית לא ממש תכיר בהחלטה האמריקנית

לפיד הבטיח בדבריו בצהריים בוועידה כי גם אם משמרות המהפכה לא יוגדרו עוד על ידי ארה"ב כארגון טרור, "מבחינתה של מדינת ישראל, גם ברמה המעשית וגם ברמה הביטחונית-צבאית, משמרות המהפכה זה ארגון טרור – ואנחנו נמשיך לנהוג בו ככזה. כמו שמדינת ישראל נלחמת בטרור בכל מקום שהוא נמצא, נילחם גם בטרור של משמרות המהפכה". לפיד הוסיף: "יש לנו דיאלוג מורכב מול האמריקנים, אנחנו לא מסתירים את העובדה שיש לנו חילוקי דעות עם הממשל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים