שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בנט נפגש בארמון בירדן עם המלך עבדאללה
נסיעה חשאית
המנהיגים דיברו על פתיחת דף חדש ביחסים ביניהם, אחרי שנים של נתק ושורת מהמורות בין שתי המדינות. גורם ביטחוני: "הפגישה מביכה את המלך ותפגע ביחסים"
מלך ירדן עבדאללה ובנט | צילום: שאטרסטוק Alexandros Michailidis. חיים צח, לע"מ

לאחר נתק של שנים – בשבוע שעבר התקיימה פגישה חשאית בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין מלך ירדן עבדאללה בארמון המלוכה בירדן. דבר הפגישה לא פורסם בזמן אמת ודווח היום לראשונה ע"י העיתונאי ברק רביד ב'וואלה'. מדובר בפגישה ראשונה מזה שנים בין ראש ממשלת ישראל למלך ירדן.

בכיר ישראלי לשעבר ציין ל'וואלה' כי הפגישה הייתה באווירה חיובית ביותר. לדבריו, כבר בתחילת הפגישה עדכן בנט את המלך על נכונותו לאשר את העסקה למכירת אספקת מים נוספת מישראל לירדן. מלשכתו של מלך ירדן ושל רה"מ בנט לא הגיבו והתייחסו למהלך הפגישה.

הבכיר הישראלי לשעבר הוסיף כי ראש הממשלה והמלך סיכמו על פתיחת דף חדש ביחסים וחזרה לדיאלוג נורמלי בין הצדדים, זאת אחרי יחסים מתוחים ביותר בשנים האחרונות שהגיעו עד כדי נתק ארוך בין המלך לבין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

בנט המריא לפגישה עם המלך במסוק, ובמהלכה דנו השניים בסוגיית המים שמוכרת ישראל לממלכה. בעקבות זאת בנט החליט כי ישראל תמכור לירדן עוד 50 מיליון קוב מים מהכינרת בשנה הנוכחית. מדובר במפגש המדיני הראשון שקיים בנט מאז שנכנס לתפקיד, ויש בכך מסר מבחינתו לחשיבות קידום היחסים עם ירדן ומצרים.

לביקור המריא רה"מ בנט ביום שלישי שעבר ונפגש עם המלך עבדאללה בארמונו ברבת עמון. בעקבות הפרסום, יצרה לשכת רה"מ בנט קשר עם גורמים בירדן, והבהירה להם כי הפרסום לא יצא מסביבת ראש הממשלה. גורם ביטחוני בכיר אמר שחשיפת הפגישה מביכה את עבדאללה ותפגע ביחסים בין המדינות.

בתוך כך, בפגישה שנערכה היום בירדן, בין סגן ראש הממשלה ושר החוץ הירדני, איימן ספאדי ושר החוץ הישראלי, יאיר לפיד, הגיעו השניים להסכמות בנושאי סחר ומים.

שני הצדדים הסכימו להגדיל את פוטנציאל הייצוא של ירדן לגדה המערבית לסכום של כ- 700 מיליון דולר מכ-160 מיליון דולר בשנה, מתוכם 470 מיליון דולר תחת תקני הסחר הפלסטינים (רשימת A1) והשאר בהתאם לתקני הסחר בישראל (רשימת B). את הגידול יסכמו הצדדים בהתאם לפרוטוקול פריז, המהווים את המסגרת הכלכלית לסחר בין ישראל לרשות הפלסטינית.

בנושא המים, סיכמו השרים כי ישראל תמכור לירדן 50 מיליון קוב מים נוספים בשנה זו, הפרטים הסופיים יושלמו על ידי הצוותים המקצועיים בימים הקרובים. בנוסף, הסכימו שני השרים לקדם את שיתוף הפעולה במגוון תחומים נוספים. ההסכמה הגיעה בהמשך להחלטת רה"מ בנט כי מדינת ישראל תמכור לירדן עד 50 מיליון קוב בשנת המים הנוכחית

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים