שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » מרקל: "לא חושבת שההסכם עם איראן אידאלי"
במסיבת העיתונאים
לאחר דבריו של בנט דיברה הקנצלרית: "אני רוצה להודות לך מאוד על קבלת הפנים הידידותית הזו. אני רואה בזה תענוג גדול וכבוד גדול לבקר בישראל שוב בסוף כהונתי"
דגלי ישראל וגרמניה | צילום: argus, שאטרסטוק

הקנצלרית הפורשת של גרמניה, אנגלה מרקל, הגיעה אמש (שבת) לישראל לביקור אחרון שיימשך יומיים. מרקל תיפגש במהלכו עם צמרת המדינה ועם אנשי עסקים, וכן תבקר פעם נוספת במוזיאון השואה יד ושם.

במסיבת עיתונאים שקיימו השניים, בנט אמר למרקל שהיא "קול ברור ונחרץ של תמיכה בישראל, בגרמניה, באירופה ובכל מקום שאליו את מגיעה – ועל זה אני רוצה להודות לך בשם כולנו".

ראש הממשלה המשיך להתייחס בדבריו לתוכנית הגרעין האיראנית: "היא הגיעה לשלב שמחייב מנהיגות. השלמה עם הפיכת איראן למדינת סף גרעינית תהיה כתם מוסרי על העולם החופשי, ותאיים על שלום העולם. ניתן לדמיין את מידת הנזק שאיראן תגרום אם העולם יידע שמאחורי הבריונות הזו עומדת פצצת גרעין".

עוד אמר: "את האיראנים אין טעם לנסות לפייס. הם ממשיכים להתל ולשחק בקהילה הבינלאומית, למשוך זמן וכל הזמן להתקדם להעשרת האורניום ולערעור היציבות באזור. זו הנקודה הקריטית בזמן – ועמדתה של גרמניה חשובה מאוד. אנחנו בישראל עסוקים במעשים, ופועלים מול איראן בכל הממדים – כולל בלימה יומיומית בניסיון שלהם להציף את האזור שלנו בנשק".

עוד אמר בנט: "אני אדם פרגמטי. הפלשתינים לא הולכים לשום מקום. עם זאת – הקמת מדינה פלשתינית פירושה הקמת מדינת טרור".

עם תחילת דבריה של מרקל במסיבת העיתונאים, זו אמרה כי "בהתייחסות לעתיד של הסכם הגרעין מול איראן, אנו נמצאים בשבועות מכריעים".

בהמשך, הייתה מרקל תקיפה יותר בדבריה: "אנחנו רוצים לשלוח לאיראן מסר שלא יהיה ניתן לטעות לגביו – עליה לשוב בהקדם לשולחן המשא ומתן".

קודם למסיבת העיתונאים השתתפה מרקל בישיבת ממשלה חגיגית שנערכה בהשתתפותה, בה ראש הממשלה בנט התייחס בישיבה לנושא החזרה להסכם הגרעין עם איראן, ואמר כי "בשלוש השנים האחרונות האיראנים עשו קפיצה ענקית קדימה, ויכולת ההעשרה שלהם היא בנקודה המתקדמת ביותר שלה. האיראנים מושכים זמן והצנטריפוגות מסתובבות", אמר בנט. "האחריות המוטלת על ישראל היא לוודא במעשים ולא בדיבורים שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. נשק גרעיני בידיו של משטר קיצוני ואלים כזה ישנה לרעה את פני האזור והעולם. בשבילנו זו סוגיה קיומית".

"אני רוצה להעביר לך את ההערכה העמוקה של העם בישראל על העמידה שלך לצידנו במילים ומעשים", פנה בנט לקנצלרית היוצאת של גרמניה, שמסיימת את תפקידה אחרי 16 שנה. "את חברה גדולה של ישראל. תודה לך חברתנו".

הקנצלרית מרקל בנאומה בישיבת הממשלה: "גרמניה תהיה מחויבת גם בעתיד לביטחון ישראל, זו עמדה ברורה של הממשלה הגרמנית. אנחנו רוצים שהיחסים יהיו חיים, תוססים, לא נוקשים, נמשיך ללבן גם את המחלוקות בינינו, זו טעות לבסס את היחסים בין ישראל לגרמניה רק על זכרון השואה".

לאחר נאומה של הקנצלרית, עלה שר החוץ יאיר לפיד ואמר: "אני נכדו של מי שנספה בתא הגזים ובנו של ניצול שואה. אני נושא איתי את זיכרונותיהם, אבל ילדיי יישאו איתם את הרגע הזה – אבא שלהם היה בישיבת הממשלה שבה התארחה קנצלרית גרמניה – מדינה דמוקרטית, מדינה שהפכה את העבר לתמריץ, שיכולה להגן על עצמה".

ביקורה של מרקל צפוי להימשך עד ליום שני והוא מתקיים לאחר שבפעם הקודמת היא נאלצה לדחותו בשל פינוי הכוחות הגרמנים מאפגניסטן. במהלך ביקורה, היא תבקר במוזיאון יד ושם, ותפגוש אנשי טכנולוגיה עילית ויזמים ישראלים יחד עם ראש הממשלה. עוד היא צפויה לסעוד לארוחת ערב משותפת עם בנט בסוף היום.

קודם ישיבת הממשלה, ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש הבוקר עם קנצלרית גרמניה במלון המלך דוד, בירושלים.

להלן דברי ראש הממשלה בפתח פגישתם: "ברוכה הבאה לישראל, חברה יקרה של ישראל. זה תענוג לארח אותך ואת המשלחת שלך כאן, הקנצלרית מרקל".

"אנחנו מעריכים את החברות המתמשכת עמך ואת מחויבותך לישראל. מערכת היחסים בין גרמניה לישראל הייתה חזקה, אבל בתקופתך הפכה לחזקה מאי פעם. היא הפכה מעוד ברית לחברות אמיתית הודות למנהיגותך. אנחנו מצפים לחזק את זה אפילו יותר – בעסקים, במדע, בחינוך, בבריאות וכמובן בביטחון", אמר בנט.

עוד הוסיף בנט כי "לפעמים מנהיג עושה הבדל משמעותי, ואני חושב שמנהיגותך סללה את הדרך למחויבות מתמשכת של גרמניה לביטחון ישראל, ואנחנו מעריכים את זה מאוד. אנחנו בהחלט זוכרים את ההיסטוריה, ומביטים באופטימיות לעתיד טוב יותר. הממשלה בראשותי תמשיך את מערכת היחסים המתמשכת. הממשלה החדשה שלנו גם מביאה רוח חדשה של רצון טוב.

זו הממשלה המגוונת ביותר בהיסטוריה של ישראל. יש לנו ימין ושמאל, יהודים ומוסלמים, דתיים וחילונים, וזה עובד, אנחנו מסתדרים יחד די טוב. זו גם הממשלה הנשית ביותר בהיסטוריה של ישראל, עם שמונה שרות, ואני חושב שזו אחת הסיבות שזה עובד טוב.

בנט סיים את דבריו ואמר: "אני בטוח שתהיה לנו פגישה פורה מאוד. בשם הציבור הישראלי אני רוצה להודות לך. תודה לך, אנגלה".

לאחר דבריו של בנט דיברה הקנצלרית ואמרה: "אני רוצה להודות לך מאוד על קבלת הפנים הידידותית הזו. אני רואה בזה תענוג גדול וכבוד גדול לבקר בישראל שוב בסוף כהונתי, ולהכיר את ראש הממשלה החדש של ישראל".

במהלך כהונתי ניסיתי יחד עם כל חברי ממשלתי לפעול רבות כדי להפוך את מערכת היחסים בין מדינותינו ובין עמינו לחזקה ורחבה עוד יותר, למשל באמצעות ההתייעצויות הבין-ממשלתיות, לא רק בעניינים המושפעים מהעבר שלנו, אלא גם המבט שלנו לעתיד משותף".

"עם זאת, מן ההגינות לומר כי אני ממשיכה לראות ביחסים ביננו שאנחנו ברי מזל, שגם אחרי הפשעים נגד האנושות של ה'שואה' ניתן היה לאפס ולבסס מחדש את היחסים בין גרמניה לישראל כפי שעשינו. אני רוצה לנצל הזדמנות זו כדי להדגיש כי נושא הביטחון של ישראל יהיה תמיד בעל חשיבות מרכזית ונושא מרכזי של כל ממשלה גרמנית.

אני מצפה לחילופי הדברים והשיחות הטובות שיהיו לנו ואני מצפה מאוד להכיר את חברי הקבינט המגוון החדש שקם. בהשוואה לממשלתך ממשלת קואליציה גרמנית נראית עניין פשוט מאוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים