שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » רה"מ נתניהו שוחח כשעה עם הנשיא ביידן
אחרי חודש
השניים דיברו לאחר תקופת המתנה ארוכה של נתניהו. לפי הודעת הבית הלבן, ביידן אמר לנתניהו כי יפעל לחיזוק הברית בין המדינות. ביידן לעיתונאים: "הייתה שיחה טובה"
נתניהו בשיחה עם ביידן | צילום: תקשורת רה"מ

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפעם הראשונה מאז הושבע לתפקיד לפני כחודש. השיחה בין השניים ארכה כשעה, ולפי לשכת ראש הממשלה היא הייתה "חמה וידידותית". בשיחה עם עיתונאים לאחר מכן, אמר ביידן שהשיחה "הייתה טובה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "השיחה הייתה ידידותית וחמה ביותר ונמשכה כשעה. שני המנהיגים ציינו את הקשר האישי רב השנים ביניהם ואמרו שיפעלו יחד להמשך חיזוק הברית האיתנה בין ישראל לארה"ב".

עוד נמסר כי "הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו דנו בהמשך קידום הסכמי השלום, באיום האיראני ובאתגרי האזור וסיכמו על המשך הידברות ביניהם. כמו כן, הנשיא בירך את ראש הממשלה על מנהיגותו במאבק בקורונה והשניים החליפו דעות על דרכי ההתמודדות עם המגפה".

בהודעת הבית הלבן נאמר כי הנשיא ביידן הבהיר את מחויבותו לביטחון ישראל ומסר על כוונתו לחזק את כל האספקטים בברית הישראלית-אמריקנית, כולל שיתוף פעולה ביטחוני הדוק. "המנהיגים שוחחו על החשיבות בהמשך היוועצויות בנוגע לנושאי ביטחון אזורי, כולל איראן", נאמר.

לפי ההודעה, ביידן הדגיש את התמיכה האמריקנית בנורמליזציה בין ישראל ומדינות ערביות ומוסלמיות וציין את החשיבות של קידום השלום באזור, כולל בין ישראלים לפלסטינים. ביחד, נאמר, השניים אשררו את רצונם המשותף בהמשך שיתוף הפעולה האסטרטגי להתמודדות מול האתגרים הרבים שמולם ניצב המזרח התיכון.

בתוך כך, גורם בממשל האמריקני הביע תמיהה בימים האחרונים על הביקורת בישראל כנגד הממשל החדש והטענות שאנשי ביידן אינם חיוביים ביחס לישראל. לדברי הפקיד האמריקני הבכיר, הממשל החדש מרוכז בארבע משימות על, שאינן נוגעות לישראל, והן הקורונה, המשבר הכלכלי שנובע ממנה, האיום הסיני ושינויי האקלים. לכן, לא הייתה כל סיבה לנשיא ביידן להתקשר לנתניהו, ואדרבה, ישראל הייתה צריכה להיות שבעת רצון מכך.

הבכיר האמריקני ציין עוד כי הממשל, מגבה למעשה את חופש הפעולה של חיל האוויר בסוריה, גיבה את ישראל באופן מיידי בנוגע לבית הדין בהאג, נמנע מהחזרת השגרירות לירושלים ומחוייב להסכמי אברהם. בנסיבות האלה, הבכיר האמריקני ציין כי הביקורת בישראל, כפי שבאה לידי ביטוי מצד עיתונאים ופוליטיקאים, אינה ברורה.

נתניהו הוא המנהיג הראשון במזרח התיכון שאיתו שוחח ביידן, וראש המדינה ה-12 שעמו שוחח נשיא ארצות הברית מאז השבעתו. לפני השיחה לנתניהו התקשר ביידן למנהיגי קנדה ומקסיקו (שכנותיה של ארה"ב), בריטניה, צרפת וגרמניה (שותפותיה בברית נאט"ו), יפן, דרום קוריאה והודו (המדינות האסיאתיות החשובות), אוסטרליה, וכן למנהיגי מעצמות העל הנוספות, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיג סין שי ג'ינפינג.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים