שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » רה״מ יקיים היום דיון במתווה כניסת התיירים
בצל הוריאנט החדש
משרד הבריאות פרסם הבוקר את נתוני התחלואה העדכניים בקורונה. אתמול אובחנו 1,021 מאומתים חדשים מתוך 103,205 בדיקות, ואחוז הבדיקות החיוביות עמד על 1.05%
רה"מ בנט בדיון על מיגור האלימות בחברה הערבית | צילום: קובי גדעון / לע"מ

בצל החשש מהווריאנט החדש, ראש הממשלה נפתלי בנט, יקיים היום (הק) דיון בנושא כניסת התיירים לישראל מתחילת נובמבר עם אנשי משרד התיירות, משרד הבריאות וכל הגורמים הרלוונטיים.

לפי המתווה המתוכנן, מתחילת נובמבר התיירים יוכלו לחזור לישראל תחת קבוצות של 5-30 איש בקבוצה, עד 1,000 תיירים ליום, וסך הכול 30 אלף בחודש.

התיירים שיגיעו יבצעו בדיקה לפני ההגעה לישראל, כל 72 שעות כאשר הם בישראל יצטרכו לבצע בדיקת PCR. כדי לחסוך את הסרבול, מד"א הסכימו לבצע את הבדיקות, כאשר הם יגיעו לתיירים, תמורת 50 שקל לבדיקה.

ראש הממשלה יצטרך לקבל החלטה האם לשנות את הכוונה לפתיחת ישראל לתיירים מתחילת החודש הבא, בעקבות גילוי הווריאנט החדש או תחת ניהול סיכונים לאשר את הפתיחה תוך הקפדה יתרה על נוהל הבדיקות של התיירים המגיעים.

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם הבוקר את נתוני התחלואה העדכניים בקורונה. אתמול אובחנו 1,021 מאומתים חדשים מתוך 103,205 בדיקות, ואחוז הבדיקות החיוביות עמד על 1.05% – הנמוך ביותר מאז אמצע חודש יולי. מספר החולים הקשים עומד על 331, בהם 159 מונשמים. מספר הנפטרים עומד על 8,030. 3,875,901 בני אדם התחסנו עד כה במנה השלישית.

כזכור, ראש הממשלה, נפתלי בנט, ערך אמש התייעצות בעניין וריאנט הדלתא החדש AY4.2 ביחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס, ממונה הקורונה פרופ' סלמאן זרקא וגורמי מקצוע נוספים.

בדיון הציגו גורמי המקצוע בפני ראש הממשלה את המידע שיש בשלב זה בעניין הווריאנט החדש, שמסוגו התגלו עד כה מקרים בודדים בישראל. בנט הדגיש, כי יש לעקוב באופן הדוק אחרי ההתפתחויות ולפעול באופן מהיר על מנת לשמור על ההצלחה עד כה בהתמודדות עם הנגיף.

בתום הדיון הוא הנחה על התמקדות בכל מקרה של הזן החדש בישראל עם חקירה אפידמיולגיות מוגברת, וכן על יצירת קשר עם מדינות בהן הווריאנט קיים לבירור ושיתוף מידע. כמו כן, הוחלט על עדכון מתווה התיירות שיוצג מחר לראש הממשלה בהתאם למידע הקיים בעניין הזן החדש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים