שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » רובוט עם בובה של חייל צה"ל הוצב בגבול לבנון
לוחמה פסיכולוגית
שנה לאירוע פינוי הבובות מגבול לבנון לבית החולים רמב"ם, מתפרסם תיעוד חדש של בובות צה"ל בגבול לבנון • כך משמשות בובות ורובוטים את צה"ל בגבול לבנון • צפו
בובת חייל צה"ל על רובוט בגבול לבנון | צילום: אל מיאדין

למעלה מחודש לתקיפה בדמשק המיוחסת לישראל, במהלכה נהרג לוחם ארגון הטרור חיזבאללה, המתיחות בצפון מסרבת להישכח. בצל הכוננות הגבוהה של צה"ל בגיזרה, מפרסם הערוץ הלבנוני 'אל-מיאדין', המזוהה עם חיזבאללה, תיעוד חדש ממנו עולה כי צה"ל הציב בובות המדמות חיילים, כאשר תנועתן מתבצעת באמצעות רובוטים המשנעים אותם.

בסרטון המתעד את אחת הבובות, נראים גם שני טנקים של צה"ל ועשן סמיך רב, שמטרתו לדמות תקרית ביטחונית הכוללת שימוש ברימוני עשן.

ב'אל-מיאדין' לא פירטו מתי צולם הסרטון, אך ההערכה היא כי מדובר בסרטון שצולם במהלך התקרית בשבוע האחרון, כשלוחמי חיזבאללה פתחו בירי צלפים לעבר כוח צה"ל. בתגובה פתח צה"ל בסריקות נרחבות, שכללו ירי של 180 פגזי תאורה. לא מן הנמנע כי בובת החייל שתועדה הוצבה במקום על מנת 'להעיר' את הצלפים ולגרום להם לירות שוב, מתוך מטרה לתפוס אותם 'על חם'.

אין זו התקרית הבידיונית הראשונה בגבול עם לבנון. מיום ליום הולך ומתבהר יותר ויותר ייחודיותה של הגיזרה בגבול לבנון, המתאפיינת בלא מעט לוחמה פסיכולוגית. זאת, לעומת הגיזרה הדרומית המתאפיינת בעיקר בהתשה, כאשר ארגון הטרור חמאס לא פוסק מלשגר רקטות ובלוני נפץ לעבר יישובי העוטף.

התפנית בלוחמה הפסיכולוגית נגד החיזבאללה אירעה בדיוק לפני שנה, כאשר לאחר ירי של לוחמי חיזבאללה פונו ארבעה 'חיילים' במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה.

ארגון הטרור חיזבאללה מיהר להתהדר ב'הישג', אך רק שעה לאחר מכן הודיע צה"ל כי מדובר היה בפעולת השיחה, וכי למסוק הועלו בובות במדי צה"ל, חבושים בתחבושות עם כתמי דם.

השבוע כאמור, התברר כי בצה"ל לא השתמשו בבובות באופן חד-פעמי, ונראה כי הן משמשות את צה"ל באופן קבוע באירועים ותקריות חריגות כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית, מתוך מטרה למנוע ככל הניתן פגיעות בנפש בקרב כוחותינו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים