שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » רובינשטיין במתקפה: "הכתובת הייתה על הקיר"
הסגר בביתר עילית
אחרי בני ברק, אלעד ואשדוד, מצטרפת ביתר עילית לשורת הערים החרדיות לגביהן הוחלט להטיל סגר בשל זינוק באחוזי התחלואה
הכניסה לעיר ביתר עילית | צילום: yosefus, שאטרסטוק

בביתר עילית אובחנו בשבוע האחרון קרוב ל-200 נדבקים, כאשר עבור 16% מהבדיקות שנערכו בה, התקבלו תשובות חיוביות, יותר מפי 3 לעומת הממוצע הארצי.

יצוין, כי מזה שבועות ארוכים ביקש ראש העיר מאיר רובינשטיין לתאם העברת נדבקים מהעיר למלוניות הקורונה, אך זכה להתעלמות מצד ראשי מערכת הבריאות.

ביום שלישי בערב, בהתראה של שעות בודדות הודיע קבינט הקורונה על הטלת סגר על העיר ביתר. בפעילות ראש העיר נדחה מועד תחילת הסגר לשעה 13:00 של צהרי יום רביעי, כאשר שעות קודם לכן נצפו שיירות רכבים העושים את דרכם לעבר שער היציאה מהעיר ביתר לכיוון בית קרוביהם ברחבי הארץ.

בראיון ל'ויינט' הביע ראש העיר, מאיר רובינשטיין, תסכול מטיפול הרשויות בקורונה ואמר, כי הצעד אותו החליטה הממשלה לנקוט כעת הנו "פייק טיפול". לדבריו, "הסגר לא עושה כלום מלבד מדגרה והכפלה של מספר החולים".

רובינשטיין הביע תסכול מיחס הרשויות לכתובת שהייתה על הקיר ואמר, כי הוא "בחוסר אונים מול הרשויות ומול משרד הבריאות". לדבריו, "בשבוע שעבר פרופסור איתמר גרוטו התקשר אליי והודיע לי שרוצים להטיל הגבלות על העיר. למחרת מנכ"ל משרד הבריאות שלח שני צווים מגבילים – לא לקיים לימודים ולא להתקהל יותר מ-11 אנשים. עד לרגע זה, שום דבר מאלה לא מופיע באתר משרד הבריאות. זו מדינה מתוקנת?".

באשר לתהייה, איפה התחילה ההדבקה ומה אחריות הרשות המקומית, הסביר רובינשטיין כי ההדבקה התחילה בעירו "כמו בכל הרשויות ברחבי הארץ. עד שמגיעים לבדוק, החולה מדביק את האחים שלו בבית".

לדבריו, "אם היינו מוציאים את החולים הראשונים למלוניות היינו מונעים את זה, ועדיין לא מאוחר. חוץ מזה, הנוהל אומר שמפנים משפחה שיש בה 50% חולים – אבל עד אז היא כבר הדביקה 50% מהבניין. בכל בניין בביתר עילית יש מאות נפשות. אני מבקש שיפנו למלוניות כבר כש-30%-25% מבני המשפחה נדבקו. עד המלוניות כבר יהיו 50%".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים