שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » רוברט מאלי מונה לשליח ארה"ב לענייני איראן
"אוהד המשטר"
ביידן מינה את רוב מאלי לשליח האמריקני לענייני איראן, כך מסר גורם בממשל. מאלי כיהן כשליח למזרח התיכון בתקופת אובמה והיה בצוות המו"מ בהסכם הגרעין עם איראן
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: lev radin, שאטרסטוק

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מינה את רוברט מאלי לשליח לענייני איראן – כך עדכן בכיר בממשל בממשל. בתקופת ממשל הנשיא לשעבר ברק אובמה, מאלי היה אחד ממובילי צוות המשא ומתן שהגיע עם איראן להסכם הגרעין ב-2015 ושימש יועץ לענייני המזרח התיכון.

"מזכיר המדינה אנתוני בלינקן מרכיב צוות חזק ומסור המורכב מהשקפות עולם מגוונות. רוברט מאלי יוביל את צוות המשא ומתן שלנו מול איראן, כשהוא מביא עמו ניסיון עשיר של משא ומתן מוצלח מולה", נמסר בהודעה רשמית מטעם מחלקת המדינה האמריקאית.

מוקדם יותר אמר בלינקן במהלך מסיבת עיתונאים כי ארצות הברית לאת חזור להסכם הגרעין כל עוד איראן מסרבת למלא את התחיובותיה וכי היא מתכננת להפר אותן גם בעתיד. "יקח זמן עד שנוכל לשפוט אם כוונותיה של איראן רציניות", אמר מזכיר המדינה.

הדיווחים עוררו סערה במדינה, משום שרבים, במיוחד בצד הרפובליקני של המפה, טוענים כי הוא נוטה לאהוד את איראן וחוששים כי יסייע לחזרתה של ארצות הברית להסכם הגרעין. החשש הוא כי מאלי יסייע לקדם את החזרה להסכם הגרעין בכל מחיר, בין היתר הקרבת ביטחונה של ישראל ושל מדינות המפרץ.

הסנאטור הרפובליקני טום קוטון מארקנסו אמר כי המינוי המיועד "מדאיג מאוד" מחשש ל"אהדתו של מאלי למשטר האיראני ועוינות כלפי ישראל". ג'ו ווילסון, חבר בית הנבחרים רפובליקני מדרום קרוליינה, אמר כי "עיתון רשמי באיראן כבר שיבח את המינוי. זה אומר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת. מאלי קשרים עם כל האנשים הלא נכונים במשטר באיראן, עם הפושע אסד ועם ארגון הטרור חמאס. המינוי של מאלי יעמיד בסכנה משפחות אמריקניות ויסכן גם את בת בריתנו – ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים