שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » רוב בעד ביטול חובת המסכות בחוץ
דיון במשרד הבריאות
בין התומכים בהנחיה החדשה גם פרויקטור הקורונה. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי וד"ר שרון אלרעי-פרייס מתנגדים
מסכה | צילום: Danilina Olga, שאטרסטוק

הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות דן אתמול (ראשון) בביטול חובת עטיית המסכה בשהייה באוויר הפתוח. בהצבעה על ביטול החובה הסתמן רוב בקרוב התומכים בביטול החובה. התנאים להסרת המסכות בחוץ – רק כשהולכים לבד או בנוכחות משפחה גרעינית.

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש תומך בהקלה בחובת המסכות באוויר הפתוח מכיוון שלדעתו אין לכך יותר הצדקה אפידמיולוגית. מנגד, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי וד"ר שרון אלרעי-פרייס מתנגדים להקלות ומעדיפים להמתין לנתונים נוספים.

פרופ' נחמן אש הביע כבר בכמה הזדמנויות בשבועות האחרונים את עמדתו בעניין, לפיה לעטיית המסכות בשטחים פתוחים בשלב זה אין תועלת ממשית. "המסכות הרבה יותר חשובות כשאנחנו נמצאים בהתקהלות או בתוך מבנה. אנחנו נעשה דיון על המסכות, קרוב לוודאי שאם נחליט להוריד זה יהיה רק בחוץ".

פרופ' לוי וד"ר אלרעי-פרייס חוששים שהסרת המסכות באוויר הפתוח יגרמו לישראלים שלא לעטות מסכות גם בחללים הסגורים – וזה עלול להוביל לעלייה בתחלואה. בנוסף לכך, הם חוששים להקל במסכות לאור העובדה שהילדים עדיין לא מחוסנים נגד הנגיף.

עם זאת, מרבית חברי הצוות תומכים בדעתו של פרופ' אש וחושבים שיש להסיר את חובת המסכות באוויר הפתוח. חשוב לציין שגם אם חובת המסכות תבוטל, זה לא יהיה במקרים של אירועים או התקהלויות המוניות אלא רק לאנשים בודדים ומשפחות ששוהים ביחד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים