שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » רוב הטסים תומכים בתעודות חיסון בינלאומיות
המספרים נחשפים
מחקר חדש מגלה כי כמעט 70% מכלל הנוסעים בארה"ב תומכים בתעודות חיסונים בינלאומיים • 56% מהמטיילים הלא מחוסנים לא יתחסנו גם אם יידרשו לנסוע
תגיות: ,
חיטוי מטוס ישראייר מהנגיף קורונה | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

הנוסעים שוב נוסקים, אך העתיד המיידי של הטיסות נותר סוער מאוד, על פי סקר של חברת OAG בקרב 1,800 נוסעים בארה"ב בחודשים יולי ואוגוסט. הקיבולת המקומית בארה"ב עלתה ב-81% מיוני -אוגוסט 2021, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הגידול מתודלק על ידי ביקוש צרכני ער; 70% מהצרכנים שהשתתפו בסקר של OAG הזמינו טיסות עתידיות.

בעוד הנכונות של נוסעים לטוס גדלה, גרסת הדלתא, שיעורי ההדבקה בקורונה מוגברים והעדפות החיסון מכבידות על התחזית הקרובה. הרוב הגדול של הצרכנים שנסקרו על ידי OAG מדווחים על חיסון מלא. עם זאת, OAG מצא כי רק 15% מהאנשים שאינם מחוסנים מתכננים להתחסן לפני הטיול הבא שלהם.

חברות תעופה ויעדים רבים שוקלים מנדט חיסונים כדי לחזק את הביטחון ולהילחם בהדבקה. 68% מכלל הנשאלים בסקר אמרו כי הם מעוניינים או רוצים תעודות של חיסונים מקומיים, ו-70% סבורים שיש לדרוש תעודות חיסונים לנסיעה בינלאומית. באופן מדאיג, מבין אלה שאמרו שהם עדיין לא מחוסנים, 56% אמרו שהם עדיין לא יתחסנו גם אם חברת התעופה, שדה התעופה או היעד ידרשו ממנו לנסוע.

"מנדטים לחיסון הם נושא מקוטב. חברות תעופה, ממשלות ויעדים רבים שוקלים באופן פעיל לתבוע חיסונים כדי לטוס או להיכנס, ורוב הנוסעים תומכים בשימוש בדרכוני חיסון", אמר ג'ון גרנט, אנליסט בכיר ב- OAG. "בעוד זה עשוי להוסיף דלק לאש חמה, הכוח והחוסן המתמשך של שוק הנסיעות כולו קשור ישירות לרמות חיסון גבוהות יותר ושיעורי הילוכים נמוכים יותר".

OAG היא ספקית נתוני נסיעות גלובלית מובילה, שמפעילה את הצמיחה והחדשנות של האקוסיסטם של הטיסות מאז 1929. ל- OAG שבסיסה בבריטניה יש פעילות גלובלית בארה"ב, סינגפור, יפן, ליטא וסין. כעת כאמור, סקרה החברה את התייחסות הנוסעים למשבר הקורונה וגילתה לא מעט ממצאים מרתקים.

כך למשל, גילו עורכי המחקר כי חששות מתמשכים של COVID-19 משאירים מטיילים מקורקעים. מתוך 30% מהנשאלים שעדיין לא הזמינו טיסות, 40% ממתינים לשיפור בשיעורי החיסונים והתקנות ו-30% ממתינים להידרש לתעודות חיסון.

תחזית הנסיעות העסקיות נותרה עמומה. רק 62% מהנוסעים העסקיים אמרו שהחברה שלהם מתכננת טיסות ב-12 החודשים הקרובים, בעוד ש-38% אמרו שלחברה שלהם אין תוכניות (20%) או שלא ציינו תוכניות (18%).

עם זאת, נסיעות החגים הנוצריים צפויות להתאושש. עונת הנסיעות לסוף השנה הקלנדרית תהיה הרבה יותר פעילה מ-2020. מתוך 38% מהמטיילים שהשתתפו בסקר של OAG שאמרו שהם בדרך כלל טסים לחגים, רק 40% מהקבוצה הזו עשו זאת ב-2020. השנה, אחוז הקבוצה שמתכוונת לטוס יותר מהכפילה את עצמה (85%). הקיבולת המתוכננת לתקופת השיא בדצמבר מספרת סיפור דומה, כרגע עם 47% יותר מושבים מקומיים שהוזמנו מאשר אשתקד .

התנהגות ההזמנה נותרה לא יציבה. כמעט מחצית מהמטיילים שהשתתפו בסקר עדיין מזמינים בהתרעה קצרה (בין שבועיים לחודש מראש), ומחציתם מזמינים בין חודשיים לשישה חודשים פלוס בחוץ.

שמונים ושמונה אחוזים מצפים שמחירי הכרטיסים יעלו ב-12 החודשים הקרובים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים