שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "רוב הציבור החרדי נשמע להנחיות"
בכיר במשטרה
ראש אגף המבצעים במשטרה: "בציבור החרדי ישנם גוונם רבים ולכל קבוצה ישנו מידה של שת"פ עם המשטרה. יש כאלה שיותר, יש כאלה שפחות בכוונה של הקפדה על התקנות"
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

ראש אגף המבצעים במשטרה ניצב אמנון אלקלעי התייחס הערב (שלישי) לאכיפת הסגר ואמר כי "סדר העדיפות לפיקוח ואכיפה של המשטרה הוא ע"פ משרד הבריאות. כל 4 שעות המשטרה מקבלת את המיידע מהם על מוקדי התחלואה, המיידע מעודכן במחשבי המחשבים".

"מוקד התחלואה הוא גיאוגרפי, כלומר אזורים שבהם ישנם חולים, אבל לא ברמה של מאיפה ולמה הם חלו. היקף העשייה של המשטרה הוא עצום. חלק גדול מהאכיפה הוא מסיורים של שוטרים וחלק נמוך יותר ממידע המגיע מהציבור. ישנה ירידה בסגר השלישי בדיווחי תושבים".

"אנחנו אוכפים לפי מוקדי תחלואה וללא קשר למיקומו או מגוריו של האדם. אכיפת הקורונה לא דומה לאכיפה משטרתית רגילה. מדובר בפעילות מסיבית עקב כך שכ- 60 תקנות ושינויים נעשו מתחילת הקורונה. לעיתים היו תקנות על אזורים מסויימים, לעיתים על כלל הארץ".

"מדיניות האכיפה כאמור לפי נתוני התחלואה, כל אוכלוסייה שונה במהותה. בציבור החרדי ישנם גוונם רבים ולכל קבוצה ישנו מידה של שת"פ עם המשטרה. יש כאלה שיותר , יש כאלה שפחות בכוונה של הקפדה על התקנות. המאפיינים ההתנהגותיים שונים בין הקהילות וזה משפיע על סוגי העבירות וגם על סוג האכיפה, וההתנהלות המשטרתית".

לדבריו, "אין לקשור בין כמות החולי לאכיפה באופן פשטני – ישנם מצבים בהם בקהילות חרדיות התחלואה גדולה יותר, אולם הפרת התקנות נמוכה יותר מאחר וחלק מהחולים הוא בתוך המשפחות ברוכות הילדים בתוך הבתים".

הוא הציג את נתוני האכיפה: "אכפנו 52.000 דוחות עד הבוקר מתחילת הסגר הנוכחי. כ-37.000 דוחות על יציאה מחוץ לתחומי המגורים שלא על פי התקנות. 547.000 דוחות נרשמו מתחילת הקורונה בחודש מרץ 2020. משטרת ישראל בולטת ביחס למשטרות אחרות בעולם מבחינת האכיפה".

"האכיפה המשטרתית שמה דגש על אזורים אדומים כתומים. ישנם מפגשים שנגמרים בתיעוד משטרתי ללא מתן דוח וזה גם חלק מהאכיפה. בשיעור הדוחות ל10.000 איש מגיל 15 ומעלה (אכיפה במקום קבלת הדוח ולא מקום המגורים של האדם). אכיפה לקטינים נמוכה משמעותית ביחס לכלל האוכלוסייה. במגזר החרדי 590 דוחות ובערבי 1060 בכללי 430 (ל-10.000 איש)".

סך הדוחות שניתנו בין התאריכים 8-18/1/21: 27,457 דוחות ניתנו באוכלוסייה הכללית שהם 58.6 דוחות ל-10,000 תושבים, 1,628 דוחות ניתנו באוכלוסייה החרדית שהם 26 דוחות ל-10,000 תושבים, 10,692 דוחות ניתנו במגזר ערבי שהם 80 דוחות ל-10,000 תושבים.

הוא עדכן כי "במגזר הערבי ישנה אכיפה מוגברת בעיקר מחודש יולי 2020. במגזר החרדי ישנה עליה באכיפה מחודש אוקטובר והלאה עקב הרבה הפרות סדר. (בין המגזר הכללי לחרדי הקווים דומים פחות או יותר)".

"עיקר האכיפה בהתאם להנהגות האוכלוסייה", הסביר, "לכן במגזר החרדי כמות האכיפה בנושא מסכות עומד על כ-35% ו-54% על הפרת בידוד. בציבור הכללי הפרת בידוד עומדת על 71% ומסכות 21%. באוכלוסייה הערבית הפרת בידוד עומדת על 63% ו-30% על מסכות".

"לא ניתן לגרום לאוכלוסייה להתנהג בהתנהגות הולמת רק עם אכיפה ישנה חובה שכל אחד יעשה את ההשתדלות שלו. השוטרים מסכנים את חייהם בפעילות בקורונה , הם ניכנסים ללב האזורים בעלי התחלואה מהקשים ביותר".

"לא נדע על חתונה ועל כל ארוע, כשנדע נפעל בנחישות. רוב הציבור כן נשמע להנחיות לרבות הציבור החרדי. המשטרה חוזרת וקוראת לאוכלוסייה להקפיד בקפדנות על תקנות הקורונה למען שמירה על בריאותם", דברי הניצב הבכיר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים