שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רוב לשמאל בוועדה למינוי שופטים
הסכם עם העבודה
הסכם בין העבודה ליש עתיד: מיכאלי תכהן כשרת התחבורה, בר לב שר הבט"פ, והמפלגה גם תקבל את תיק התפוצות, ראשות ועדת העבודה והרווחה, ושני שרים בקבינט
יאיר לפיד | צילום: אלעד גוטמן

יש עתיד והעבודה הגיעו היום (שישי) להסכמות לקראת הסכם קואליציוני. על פי ההסכם, מרב מיכאלי תכהן כשרת התחבורה, עמר בר לב השר לביטחון פנים, והמפלגה גם תקבל את תיק התפוצות, ראשות ועדת העבודה והרווחה בכנסת ושני שרים בקבינט המדיני-ביטחוני. הוסכם גם שמיכאלי תשמש גם חברה בוועדה למינוי שופטים. כמו כן סוכם כי במשרד התפוצות יוקם אגף חדש ל"יהדות מתחדשת", עפ"ל.

בהודעה משותפת למפלגות העבודה ויש עתיד נמסר כי "הושג הסכם קואליציוני על הנושאים המרכזיים בין מפלגת העבודה ומפלגת יש עתיד במסגרת המו״מ הגיעו הצוותים להסכמה על עיקרי קווי היסוד של הממשלה, כמו גם על שורה של פתרונות כלכליים-חברתיים".

"בין היתר הסכימו הצדדים כי הממשלה תפעל להגברת הביטחון האישי של כלל האזרחיות והאזרחים, תחזק את המשטרה ותוסיף לה תקני כוח אדם ותקים יחידות למיגור הפשיעה במרחב הכפרי ובחברה הערבית. יקודמו פתרונות חדשניים להתמודדות עם פקקי הענק הפוגעים באזרחי המדינה ובמשק הישראלי, פתרונות אלו ייתנו דגש לתחבורה מודרנית ונקיה תוך שיפור והשקעות בתחבורה השיתופית והציבורית. כמו כן הושגו הסכמות בנושאי דת ומדינה. יו"ר המפלגה תכהן כשרה בוועדה למינוי שופטים", לשון ההודעה.

ראש צוות המו"מ של מפלגת העבודה רונן צור: "הזדמנות לומר תודה ללפיד ומיכאלי על המנהיגות הרצינית, המקצועית והמחויבות לאזרחי ישראל. הזדמנות לומר תודה לקוברינסקי, לוסלי לדנה ונעמה על המקצוענות, ההגינות והרוח הטובה. אם תקום ממשלה, היא תהיה כזו שמזכירה את ישראל של פעם: חזקה, פטריוטית וציונית, ולא כזו שסינוואר עושה ממנה בדיחה".

עד כה השיגה יש עתיד הסכמים עם מרצ, העבודה וישראל ביתנו. כך שכעת ישנה ללפיד תמיכה של 37 חברי כנסת בסך הכל. זאת בזמן שהמגעים עם שאר מפלגות הגוש עדיין נמשכות, ואתמול הושגו הסכמות גם עם תקווה חדשה אך טרם גובש הסכם.

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר בתגובה להסכם הקואליציוני בין העבודה ליש עתיד: "די לעיין בהסכם הקואליציוני בין מפלגות השמאל העבודה ויש עתיד ובסיכומים ביניהם על הועדה למינוי שופטים כדי להבין את התמונה הברורה: הרפורמה הנדרשת במערכת המשפט לעולם לא תצא לפועל בממשלה שכזאת אלא בדיוק ההפך: הנצחתה של ההגמוניה השלטת תימשך. בנט וסער, עדיין לא מאוחר. חזרו הביתה לימין ונוכל להוציא לפועל את הרפורמה שהתחייבתם לבוחרים שלכם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים