שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » רוב תורמי הפלסמה בארה"ב – חרדים
קידוש השם
הציבור החרדי בארה"ב מנצל את העובדה שרובו לכאורה כבר נדבק בנגיף הקורונה, ונרתם בכל כוחו לטובת תרומת מנות דם, 'פלסמות' מצילי חיים למי שעדיין טרם החלימו מנגיף הקורונה
רכב 'הצלה' בבארא פארק | צילום: באדיבות המצלם

בימים האחרונים עוסק עולם הרפואה בגיוס תורמי 'פלסמה' רבים ככל האפשר, כחלק מההתמודדות במאבק הגלובלי בנגיף קורונה.

בעוד בישראל קיימים שיתופי פעולה מגוונים המאפשרים למחלימי קורונה לתרום מנת דם בכדי לאתר בו את הנוגדים שנוצרו בו ולהשתמש בכך לטובת חולי קורונה אחרים, הרי שבניו יורק קיימים בסך הכל שני מרכזי התרמת דם עבור מחלימי 'קורונה'.

האחד בבית החולים 'מאונט סייני' שבמנהטן והמקום הנוסף ב'מה יו קליניק' שבבארא פארק. כך שמקרב הציבור החרדי מחלימי הקורונה, מצאו עצמם בשבוע החולף רבים כשהם מחלקים את זמנם בין שני המרכזים הרפואיים. הציבור החסידי המתגורר בבארא פארק העדיף ברובו לפקוד את 'מה יו קליניק', לעומת תושבי השכונות והערים האחרות שהעדיפו לתרום את מנת הדם בבית החולים 'מאונט סייני' שבמנהטן הגדולה.

ל'בחזית' נודע כי מנכ"ל בית החולים 'מאונט סייני' הביע בשבוע החולף התרגשות רבה לנוכח המחזה בו נצפה הציבור החרדי בהמוניו כשהוא נוהר לבית החולים על מנת לתרום דם שיוביל בהמשך להצלת חיים, והצהיר כי "יותר מ-50 אחוז מתרומות הפלסמה בבנק הדם של בית החולים, מקורן בתורמים חרדים". לדבריו, "מדובר בתרומה גדולה וחשובה גם מההיבט הערכי, שכן לתורמי הדם אין זה משנה אם מנת הדם יינתן בהמשך לחולה יהודי או נכרי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים