שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רוטמן: "בביהמ"ש יש בוז להחלטת העם"
בכנס חותם
"המצב במדינת ישראל הוא שאין איזון בין הרשויות", טוען חה"כ רוטמן, "יש גוף אחד שמקבל את כל ההחלטות, קטנות כגדולות. אין לזה אח ורע בעולם"
יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן | צילום: שמואל שניידר, ויקיפדיה

כנס חותם למשפט התקיים אמש (רביעי) תחת הכותרת 'שלטון ללא בחירות' בהשתתפות מאות צופים. הכנס אשר התקיים תחת הכותרת 'שלטון ללא בחירות', עסק בסוגיית בג"ץ, וזאת על רקע ההכרעות הקרבות בזהות הרכב בג"ץ העתידי בוועדה למינוי שופטים.

המשתתפים בכנס דנו בשאלת זהותה היהודית של מדינת ישראל אל מול פסיקות בג"ץ. את הכנס פתח עו"ד יורם שפטל בשיחה על היחס בין שופטי בג"ץ לזהותה היהודית של המדינה. במהלך הכנס התקיים פאנל משפטי בו השתתפו ח"כ שמחה רוטמן מסיעת הציונות הדתית, פרופ' יובל אלבשן לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו, ויו"ר פורום קפה שפירא גלי בת חורין. ולאחר מכן נשאו דברים היועץ המשפטי של ארגון חותם עו"ד משה פולסקי, וראש מרכז אחווה והרב של היישוב עטרת, הרב עזריאל אריאל.

בכנס דיבר ח"כ שמחה רוטמן, מחבר הספר 'מפלגת בג"ץ', ונציגה של האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים, על הבעיות הרבות שהתערבות בג"ץ מייצרת לחברי הכנסת, ועל הסכנות הצפויות לזהותה היהודית של המדינה בשנים הקרובות.

לדבריו, תחושת העליונות של שופטי בג"ץ מגיעה מזלזול באזרחי המדינה "בבית המשפט העליון יש בוז עמוק להחלטת העם, בוז אינסופי שניתן לשמוע בכל מיני אמירות של שופטים על המוסריות של העם. אפשר לראות את זה בפסקי הדין בעניין נתניהו כראש ממשלה למשל. אנחנו מדינה עם סיטואציות שלא מוכרות למשפט, והמשפט לא יודע להתמודד איתם. המשפט שלנו הוא אימפריאליסטי, והוא לא יודע להגיד לעצמו – לכאן אני לא נכנס", פתח חה"כ רוטמן את דבריו.

"המצב במדינת ישראל הוא שאין איזון בין הרשויות", טוען חה"כ רוטמן, "יש גוף אחד שמקבל את כל ההחלטות, קטנות כגדולות. אין לזה אח ורע בעולם. במרבית מדינות העולם שאלות רבות שבית המשפט העליון דן בהם, בכלל לא היו מגיעות לאף בית משפט, בוודאי לא לבית המשפט העליון, בוודאי לא בקצב של הסיטואציה בה בית המשפט מבטל חוקים ללא כל הסמכה", סיפר רוטמן.

היכולת של בג"ץ לעסוק בכל סוגייה, פוגעת לטענת חה"כ רוטמן בעקרון הפרדת הרשויות "גם בלי שום גדר, הגענו למצב של חוקי יסוד שעוסקים בזהות היהודית של המדינה, שבית משפט דן בשאלה האם הוא יבטל אותם או ישאיר אותם על כנם. הדבר הזה הוא לא מאוזן, הוא לא הפרדת רשויות. יש לנו רשות אחת במדינה שהיא עושה הכל, וזה בית המשפט העליון. היא נוגעת בסוגיות שהכנסת בכוונת מכוון מנסה להימנע מפיצוץ בהם ובית המשפט כופה עלינו את הפיצוצים ולא כדי להגן על איזהו צד אלא כמישהו שבא לסכסך".

"במקום בית משפט שמייצר פתרונות לסכסוכים יש לנו בית משפט שמייצר סכסוכים לפתרונות. בגץ נגד המדינה היהודית – זה בדיוק זה. הסטטוס קוו נועד לאפשר לנו לחיות ביחד ובית המשפט מכריע פעם אחר פעם תמיד נגד צד אחד, וזה יוצר מצב שבג"ץ הוא נגד המדינה היהודית", אמר חה"כ רוטמן.

בסיום דבריו, אמר רוטמן לפרופ' אלבשן, כי לא ייתכן שזהותה היהודית של המדינה לא ייאבקו "כשם שאתה חרד לכבודו של בית המשפט העליון מתוך טיעון שהוא בעצם מאד שמרני – קל להרוס, קשה לבנות. אני אומר דבר כזה, את זהותה היהודית של מדינת ישראל גם יהיה קל מאד להרוס, אך קשה מאד לבנות. ולכן אני שומר עליה בקנאות לא פחותה ממה שאתה שומר על בג"ץ", סיים רוטמן את דבריו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים