שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רוטציה בין ויז'ניץ ובעלזא על מיקום ותפקיד
'אגודה אחת'
בבחירות הקרובות יוצב ח"כ ישראל אייכלר במקום השישי ברשימת יהדות התורה, וח"כ יעקב טסלר יוצב במקום השמיני, אך יקבל זכות ראשונים בבחירת תפקיד
יעקב טסלר וישראל אייכלר | צילום: בחזית

בתום הליך בוררות של דייני אגודת ישראל הוכרע כי תתקיים רוטציה על המקום השלישי והרביעי במפלגה בין נציגי בעלזא וויז'ניץ. על פי ההחלטה, בבחירות הקרובות יוצב ח"כ ישראל אייכלר במקום השישי ברשימת יהדות התורה, וח"כ יעקב טסלר יוצב במקום השמיני, אך יקבל זכות ראשונים בבחירת תפקיד. בבחירות הבאות הסדר יתהפך במיקום ובחירת התפקיד.

עוד הוחלט כי במקרה ויהדות התורה לא תקבל 8 מנדטים, ייעשה כל מאמץ לחוקק את החוק הנורבגי ולממש אותו בכדי לאפשר את כניסת הנציג הבא באגודת ישראל. במקרה ולא יתאפשר, יפרוש הנציג במקום השלישי באגודת ישראל לטובת הנציג הרביעי, כעבור מחצית מכהונת הכנסת.

יו"ר אגודת ישראל השר יעקב ליצמן מסר כי "אגודת ישראל נכנסת הערב למערכת הבחירות לכנסת ה-24 בכוחות משותפים ומאוחדים, לאורם של מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שליט”א. כעת, לאחר בירור וסיכום בין הסיעות השונות, משימת העל העומדת לפתחינו היא הצלחת היהדות החרדית לגווניה ולשבטיה, בהגדלת כוחה של ‘יהדות התורה המאוחדת – אגודת ישראל-דגל התורה’ ולקדש שם שמים. ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם".

סגן השר מאיר פרוש וחבר הכנסת ישראל אייכלר בירכו על החלטת הרבנים: "ב"ה זכינו שנציגי אגודת ישראל פועלים ביחד על פי דעת תורה, ואנו תקווה בעזרת השם שכל ענייני הציבור יתנהלו באחווה ובשותפות ובאחדות מלאה. נעשה הכל כדי שכל חמשת נציגי אגודת ישראל יבחרו לכנסת הבאה".

"אגודת ישראל יוצאת כעת יחד למערכה קדושה למען קיומה של תורה ביום הבחירות. נאחד את כל הציבור החרדי והקהילות הקדושות בכדי להוסיף ולהרבות כבוד שמים, להגדלת כוחה של יהדות התורה כדי להבטיח את קידום מטרותיה של אגודת ישראל למען עולם התורה והיהדות בכנסת הבאה", לשון ההודעה המשותפת.

ח”כ יעקב טסלר, נציג הסיעה המאוחדת באגודת ישראל: "אני שמח מאד שבאגודת ישראל הדברים נפתרים בדעת תורה ועפ”י ההלכה. כנציגם של גדולי ישראל, אני מברך על ההכרעה וכולי תקווה ותפילה שכעת נתאחד יחדיו כלל הציבור החרדי, לקראת המערכה העומדת לפנינו ובס”ד נצליח להגדיל את כוחה של יהדות התורה המאוחדת שסימנה ג’. בשם ה' נעשה ונצליח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים