שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » רוסיה ובלארוס בתרגיל ענק; ארה"ב: "הסלמה"
מתיחות
ברקע המתיחות, היום צפויות להתחדש השיחות הדיפלומטיות לפתרון המשבר, שצפויות לכלול את רוסיה אוקראינה, צרפת וגרמניה, על כך הודיע הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון
ולדימיר פוטין נשיא רוסיה | צילום: הקרמלין

רוסיה ובלארוס הודיעו כי הן יפתחו היום (ה') בסדרת תרגילים צבאיים שיימשכו על פני עשרה ימים, על רקע המתיחות סביב הנוכחות הרוסית המוגברת בגבול אוקראינה. במסגרת התרגיל, צפויים להשתתף כ-30 אלף חיילים רוסיים, שני גדודים של מערכות טילי קרקע-אוויר S-400 ומטוסי קרב רבים.

צילומים לוויניים מצביעים על כך שמרבית הציוד הועבר למיקומים הסמוכים לגבול עם אוקראינה.

דובר מטעם הקרמלין אמר כי התרגילים "רציניים", מכיוון שרוסיה ובלארוס "מתמודדות עם איומים חסרי תקדים". מן העבר השני, בארצות הברית מתחו ביקורת על קיומם של התרגילים – דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי מסרה אמש: "כשאנו מביטים על ההכנות לתרגילים הצבאיים הללו, שוב, אנחנו רואים זאת כצעד מסלים".

ברקע המתיחות, היום צפויות להתחדש השיחות הדיפלומטיות לפתרון המשבר, שצפויות לכלול את רוסיה אוקראינה, צרפת וגרמניה, על כך הודיע הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון. עוד אמר מקרון כי פוטין הבטיח לו שהכוחות הרוסיים לא יעשו דבר כדי להסלים את המצב. אתמול אמר שגריר רוסיה באיחוד האירופי ולדימיר צ'יזוב ל-BBC, כי מדינתו עדיין מאמינה שדיפלומטיה יכולה לסייע להרגעת הרוחות וכי החיילים הרוסים שמוצבים בבלארוס, יחזרו לבסיסיהם אחרי התרגילים.

מוקדם יותר השבוע אמר נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, בריאיון לערוץ הרוסי הממלכתי כי בלארוס תלחם לצידה של רוסיה, אם תתפתח מלחמה מול אוקראינה. לדברי לוקשנקו, ארצות הברית דוחפת את קייב למלחמה, ופוטין מתנהל "נכון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים