שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » רוסיה מחפשת בסוריה את עצמות אלי כהן
דיווח ערבי
העיתון ה'ראי אל-יום': צבא רוסיה מחפש במחנה הפליטים אל-ירמוכ את שרידי גופתו של המרגל הישראלי. על פי הדיווח, רוסיה משקיעה מאמצים להבאת עצמותיו בעסקה
המרגל אלי כהן | צילום: משפחת כהן

העיתון הבינערבי "ראי אל-יום" היוצא לאור בלונדון דיווח שצבא רוסיה ביצע לפני כמה ימים חיפוש אחר שרידיו של המרגל הישראלי אלי כהן בבית הקברות במחנה הפליטים אל ירמוכ בבירה דמשק. העיתון דיווח מפי "מקורות" כי בתקופה האחרונה רוסיה, בשיתוף עם הצד הסורי ובלחץ ישראל, משקיעה מאמצים רבים כדי לאתר את עצמותיו של המרגל אלי כהן ולהעבירן לישראל.

החיפוש אחר השרידים מתמקד באזור בית הקברות בירמוך שבדרום דמשק, על אף שמקום קבורתו של כהן שונה מספר פעמים. עוד צוין כי על פי גורמים, שינוי מקום קבורתו האחרון בוצע בעידן הנשיא חאפז אל-אסד בחשאיות מוחלטת, כך שרק מעטים ידעו מהו מקום קבורתו החדש. עם זאת נטען כי בסוריה אין מידע מדויק על אודות מיקומם האמיתי של שרידיו של המרגל.

המקורות ששוחחו עם העיתון גם טענו כי שמשפחותיהם של ההרוגים הפלסטינים בבית הקברות מביעים מורת רוח מהפעילות הרוסית שם, שכוללת פתיחת קברים והוצאת עצמות לשם בדיקתן. לפי פרסומים זרים, בבית הקברות המדובר נמצאו עצמותיו של אחד מנעדרי קרב סולטן יעקוב זכריה באומל, שעצמותיו נמסרו לישראל על ידי רוסיה באפריל 2019.

לאחרונה פורסם סרטון וידאו נדיר שבו נראה לכאורה אלי כהן צועד ברחובות דמשק. הסרטון נחשף במסגרת סדרה תיעודית חדשה של רשת החדשות הרוסית RT העוסקת בסוריה. בסרטון, מתקופת שהותו של כהן בסוריה בשנות ה-60, נראה אלי כהן צועד ברחוב "29 במרץ" בדמשק. סרט הווידאו נקנה בחנות עתיקות בסנט פטרבורג. בסדרה מגלים היוצרים כי את הסרט צילם קצין בצבא האדום בשם בוריס לוקין, שהגיע לסוריה בתקופה שבה הגיע אליה כהן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים