שיתוף
תגובות
חדשות » דיווח מזעזע מהמלחמה- "רוסיה בונה מחנות ריכוז"
בחזרה לימי סטאלין
"רוסיה מקימה מחנה ריכוז במחוז חארקוב", כך הודיעה היום ליודמילה דניסובה, פעילת זכויות אדם. לדבריה: "ישנם עוד מחנות כאלה, שם העצירים עוברים עינויים".
חורבות העיר מריופול | צילום: שאטרסטוק

בשלב זה לא ברור האם יש גרעין של אמת בדיווח, שכן אוקראינה, לא פחות מרוסיה מנהלת מסע תעמולה אגרסיבי בסיוע התקשורת העולמית כולה, והעולם יחכה עד שהטענה המצמררת תתברר בנכונה במאה אחוז.

כך או כך, לנציבת זכויות האדם, היה מה לומר. "רוסיה מקימה מחנה ריכוז במחוז חארקוב", כך הודיעה היום (שני) ליודמילה דניסובה, נציבת זכויות האדם באוקראינה. לדבריה, הכוחות הרוסים בווצ'אנסק, ליד חארקוב, אוספים חומרים וציוד ממפעל שנמצא סמוך לעיירה – ומקימים באמצעותו מחנה ריכוז לאוכלוסייה המקומית, שם הם מענים בני אדם ומכריחים אותם לשתף עימם פעולה, כך לדבריה. בנוסף, הקימו הרוסים מחנה דומה גם בעיר איזיום, בניסיון לחייב את האזרחים שם לסייע להם.

האמירה הושמעה על רקע ביקורם הלילה של שרי החוץ וההגנה של ארה"ב, אנתוני בלינקן ולויד אוסטין, באוקראינה ופגישתם עם הנשיא זלנסקי. מדובר בנושאי המשרה הבכירים ביותר בארה"ב שביקרו עד כה באוקראינה. בתום הביקור, שעד לסיומו הוטל עליו איפול ביטחוני, הכריזו השניים על סיוע נוסף לאוקראינה בהיקף של מאות מיליוני דולרים, לצד ההודעה על החזרת שגרירות ארה"ב לבירת אוקראינה קייב.

השר אוסטין התייחס לסיוע הביטחוני הנוסף של ארה"ב, ימים אחדים לאחר משלוח הנשק הקודם בהיקף 800 מיליון דולר, ואמר כי ארה"ב מעוניינת להביא "להחלשתה של רוסיה". מדובר באמירה חריגה יחסית מצידו של בכיר אמריקני בדרג שכזה, שמתייחס באופן מפורש לרצון לפגוע ברוסיה. "אנו רוצים לראות את רוסיה הולכת ונחלשת עד לרמה שבה לא תוכל עוד לעשות את מה שעשתה לאוקראינה", אמר. הוא הוסיף כי בוושינגטון רוצים להבטיח שלרוסיה לא תהיה היכולת לחדש את יכולותיה שנפגעו קשה במלחמה. היקף הסיוע האמריקני לאוקראינה מגיע עד כה ליותר מ-3.7 מיליארד דולרים.

בשעות הבוקר הודיעה רוסיה כי בכוונתה לנצור את נשקה בסביבת מריופול ולאפשר, לראשונה מזה זמן רב, פינוי הומניטרי ממפעל הפלדה הנצור "אזובסטל", שם על פי ההערכות יש בין מאות לאלפי אזרחים. במקביל, במוסקווה הודיעו כי בכוונתם לדון עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש על המצב בעיר. זמן קצר לאחר מכן, התפוגגו התקוות לשיפור בגורלם של הנצורים כשסגנית ראש ממשלת אוקראינה הודיעה כי גם היום נכשלו הצדדים בהשגת הסכמות בנוגע ליצירת מסדרון הומניטרי מהעיר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים