שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ג'ונסון מעריך: "רוסיה כבר החלה בתהליך הפלישה"
"דרך קייב"
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס למתיחות ואמר כי רוסיה כבר קיבלה את ההחלטה לפלוש לאוקראינה: "נכון לרגע זה, אני משוכנע שהוא (פוטין) קיבל את ההחלטה"
בוריס ג'ונסון | צילום: Michael Tubi, שאטרסטוק

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון התייחס למתיחות בין רוסיה לאוקראינה וטען כי רוסיה מתכננת את "המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז 1945" (השואה). את הדברים אמר ג'ונסון בריאיון ל-BBC.

לדבריו, "המודיעין מצביע כי רוסיה תתחיל בפלישה לאוקראינה דרך תקיפת העיר קייב". עוד אומר ג'ונסון כי "כל הסימנים מראים כי רוסיה כבר החלה במובנים מסויימים בתהליך הפלישה".

עוד מרה"מ בריטניה בריאיון: "אנשים צריכים להבין את המחיר העצום בחיי אדם שיכול להיות כרוך במלחמה בין המדינות". לדבריו, "בריטניה תטיל סנקציות מרחיקות לכת על רוסיה, אפילו יותר ממה שהוצע בעבר".

הוא מסביר כי הסנקציות שיוטלו יפגעו בהשפעה של הרוסים בסחר: "בריטניה וארה"ב יעצרו חברות רוסיות "לסחור בפאונד ובדולרים" – מהלך שלדבריו "יפגע מאוד מאוד" בהשפעתו.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נאם ביום שישי האחרון בבית הלבן והתייחס למתיחות בין רוסיה לאוקראינה. ביידן אמר כי רוסיה כבר קיבלה את ההחלטה לפלוש לאוקראינה: "נכון לרגע זה, אני משוכנע שהוא (פוטין) קיבל את ההחלטה".

עוד אמר ביידן, כי ארצות הברית מעריכה שההתקפהה הרוסית על אוקראינה תתרחש בשבוע הקרוב או אפילו לפני כן. כפי שאמר ג'ונסון, גם בארה"ב מעריכים כי רוסיה תתחיל בפלישה דרך התקפת העיר קייב.

בתוך כך, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, מתח השבת ביקורת חריפה על מדינות נאט"ו ודרש לוח זמנים ברור להצטרפות מדינתו לארגון. "הן צריכות להיות כנות" בכוונותיהן כלפי אוקראינה, אמר זלנסקי הנמצא בוועידת הביטחון במינכן.

במהלך הוועידה התייחס נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי למתיחות הגוברת ואמר כי "אוקראינה כמהה לשלום, אך אנחנו נגן על אדמתנו, עם תמיכה של שותפים או בלעדיה. חצי האי קרים והאזורים הכבושים של דונבאס יחזרו לאוקראינה רק באמצעים שלווים".

זלנסקי הוסיף וציין כי "התקריות הפרובוקטיביות במזרח אוקראינה ורוסיה הן שקרים ציניים", והוסיף: "אנחנו מוכנים לתקשר עם רוסיה בכל פלטפורמה. אני לא יודע מה רוצה הנשיא פוטין, אז אני מציע לפגוש אותו". עוד אמר: "אנחנו לא בפאניקה, אני מקווה שאף אחד לא יחשוב על אוקראינה כעל חוצץ נוח בין המערב לרוסיה. מאוחר מדי להטיל סנקציות לאחר תחילת ההפצצה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים