שיתוף
תגובות
חדשות » רוסיה פתחה במתקפה, באוקראינה מבוהלים, והעולם ממתין
תמונת מצב
באוקראינה מודאגים מאוד מהכוחות הרבים שעושים את דרכם דרומה מגבול בלארוס בצפון, הגבול הצפוני של אוקראינה ומרחק קצר של מעט יותר משעה נסיעה – לבירה לקייב
ולדמיר פוטין וג'ו ביידן | צילום: David Lienemann, הבית הלבן

רוסיה פתחה הבוקר (חמישי) במלחמה נגד אוקראינה, ותקפה אותה מצפון – דרך גבול בלארוס – ממזרח ומדרום, דרך חצי האי קרים. אזעקות נשמעו ברחבי המדינה, לרבות בבירה קייב ובעיר המערבית לבוב הסמוכה לגבול עם פולין.

כאמור, הפלישה החלה אחרי שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע כי על "מבצע צבאי מיוחד" בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה, לבקשת המחוזות הבדלניים בדונייצק ובלוגנסק שהוכרו השבוע על ידי מוסקבה כמדינות עצמאיות.

יצוין כי נאומו של הנשיא פוטין בדבר מבצע נגד אוקראינה בא תוך כדי ישיבת חירום של מועצת הביטחון של האו"ם המכונסת לדיון חירום לבקשת אוקראינה, ומנהל הישבה התורן שהוא גם נציג רוסיה לאו"ם הקריא את הודעתו של הנשיא, ונעל את הישיבה לתדהמת הנוכחים.

עד מהרה החלו הדיווחים על הפצצות ברחבי אוקראינה, וכן כניסת טנקים מכיוונים שונים. הדיווחים הראשוניים החלו עם שחר, עת תקפו טילי שיוט מספר מטרות באוקראינה.

גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ניסה בפניה של הרגע שאחרי האחרון לשנות את הגזירה וקרא לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לעצור את המלחמה עם אוקראינה, "בשם האנושיות", לאחר שזה הודיע על מבצע צבאי במדינה השכנה. "החזר את חייליך לרוסיה", אמר גוטרש אחרי פגישת חירום של מועצת הביטחון. "השלכות המלחמה יהיו הרסניות לאוקראינה והרבה מעבר לה לכלכלה העולמית".

הבורסות בעולם הגיבו בהתאם, ירידות חדות בבורסה ברוסיה, המסחר בנפט התייקר, וחצה את רף 100 הדולרים, וגם כאן בישראל המסכים נצבעו אדום, והדולר והיורו התחזקו אל מול השקל.

על פי הדיווח של כתב ה"בילד" הגרמני נטען כי מצבו של צבא אוקראינה בכי רע. החזית האוקראינית בחרסון, עיר נמל בדרום המדינה השוכנת לחופי הים השחור, קרסה וכוחות רוסיים הגיעו לנהר הדנייפר, שבמרכז המדינה. עוד הוסיף שהכוחות הרוסיים נמצאים 130 ק"מ בתוך אוקראינה.

עד כה, על פי הדיווחים, חילות רגלים ושיריון של צבא רוסיה הוצבו בימים האחרונים על גבולות אוקראינה. טנקים רוסיים פלשו דרך חבלי המריבה – חבל דונבאס והעיר חארקוב ממזרח ודרך חצי האי קרים שסופח מדרום. על פי הדיווחים, העמדות האוקראיניות שעל הגבול הותקפו בארטילריה ונשק קל. באוקראינה מודאגים מאוד גם מהכוחות הרבים שעושים את דרכם דרומה מגבול בלארוס בצפון, הגבול הצפוני של אוקראינה ומרחק קצר של מעט יותר משעה נסיעה – לבירה לקייב.

אין ספק כי אין יחס אמיתי בין רוסיה לאוקראינה מבחינה צבאית, ואם נשפוט על פי הדיווחים בהחלט יכול להיות שזו תהיה מערכה קצרה בניצחון רוסי ושליטה מוחלטת של פוטין על המצב בדיוק כפי שרצה.

גם מתקפות הסייבר לא פסקו לרגע. גורם רשמי באוקראינה טען כי התקפות סייבר ללא הפסקה, והיקפו המלא של המבצע הצבאי הרוסי עדיין לא ברור, וכך גם לגבי מטרתו הסופית.

מה ילד יום אף אחד אינו יודע, הנסתרות לה' בורא שמים וארץ, אך אין ספק כי השלכות רבות בינלאומיות כרוכות בתוצאות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, כלפי היחס וההגמוניה בדרך של ארה"ב ומדינות המערב, לעומת רוסיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים