שיתוף
תגובות
חדשות » רוסיה: "שכירי חרב ישראליים נלחמים לצד נאו-נאצים באוקראינה"
שוב: התבטאות אנטישמית
רוסיה ממשיכה להאשים את ישראל בתמיכה ב"נאו-נאצים" באוקראינה | בכיר בממשל: "שכירי חרב ישראלים נלחמים כתף אל כתף עם נאו-נאצים" "
הקרמלין במוסקבה | צילום: שאטרסטוק

רוסיה ממשיכה להאשים את ישראל בתמיכה ב"נאו-נאצים" באוקראינה: דוברת משרד החוץ הרוסי מאריה זאכרובה טענה היום כי "שכירי חרב ישראלים נלחמים כתף אל כתף עם אנשי גדוד אזוב באוקראינה".

דבריה של זאכרובה מגיעים לאחר שאתמול טען משרד החוץ במוסקווה כי "דבריו האנטי-היסטוריים של שר החוץ לפיד מבהירים מדוע ישראל תומכת במשטר הנאו-נאצי באוקראינה". המתקפה החריפה על ישראל הגיעה בעקבות התגובה של ישראל לדבריו של שר החוץ הרוסי לברוב כי "גם להיטלר היה דם יהודי".

גדוד אזוב הנלחם במפעל הפלדה במריופול נחשב ליחידה סמי-צבאית בעלת עמדות פוליטיות ימניות קיצוניות ואף מזוהה עם גורמים נאו-נאצים. היחידה הוקמה בשנת 2014 להגן על דרום מזרח אוקראינה בעקבות המתקפות של הבדלנים הפרו-רוסים באזור. אנשי הגדוד נחשבים לכוח העיקרי אשר ממשיך להתבצר במפעל אזובסטל.

מיכאילו פודוליאק, יועצו של הנשיא זלנסקי, התייחס בלעג לדבריה של זאכרובה: "משרד החוץ הרוסי טוען ששכירי חרב ישראלים נלחמים לצד הנאצים של אזוב. בחודש אפריל סוכלה באסטוניה הברחת חומר מסוכן לרוסיה במשקל 3.5 טונות – נראה שהמחסור בו אילץ את משרד החוץ של רוסיה להתקדם לחומר חזק יותר".

נמשכת הלחימה במריופול | יותר מ-600 נהרגו בהפצצת התיאטרון

תחקיר של סוכנות הידיעות AP קבע היום כי בהפצצה הרוסית על בניין התיאטרון במריופול ב-16 במרץ נהרגו יותר מ-600 בני אדם. הערכה זו גבוהה יותר מפי 2 מהערכת הרשויות בעיר לאחר ההפצצה, שהייתה אחת ההתקפות הגדולות הראשונות על העיר שנחרבה מאז לחלוטין. המספר הזה הופך את אירוע ההפצצה על התיאטרון למתקפה הקטלנית ביותר שביצעו הרוסים באוקראינה מאז החלה המלחמה.

התחקיר שערכה AP כלל שיחות וראיונות עם 23 ניצולים שחולצו מהתיאטרון, שסייעו לחוקרים להציג תמונות תלת ממד של חלל התיאטרון ערב ההפצצה, תוך מיפוי כל האזרחים שהסתתרו בו ומצאו מקלט מההפצצות הכבדות שפקדו את העיר. ההערכות הן כי בזמן התקיפה נכחו בבניין יותר מאלף בני אדם, רבים נשים, ילדים וקשישים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים