שיתוף
תגובות
חדשות » רוסיה "תצמצם באופן דרסטי" את ההתקפה הצבאית על קייב
סוף המלחמה באופק
המגעים נושאים פרי? רוסיה הודיע בתום סבב שיחות באיסטנבול: "נצמצם דרמטית את התקיפות בקייב". בנוסף הכריזו הרוסים כי הם לא מתנגדים להצטרפות קייב לאיחוד האירופי
הנשיאים פוטין וזלנסקי | צילום: תמונת פוטין: ID1974, שאטרסטוק. תמונת זלנסקי:Sergei Chuzavkov, שאטרסטוק

התקשורת בבריטניה מדוווחת כי הצדדים בדרך לגבש טיוטה ראשונית להפסקת האש בין הצדדים. על פי הדיווח, רוסיה תוותר על דרישתה לפירוז ו"דה-נאציפיקציה" של אוקראינה בתמורה לאי-הצטרפותה לנאט"ו, אך אפשרות להצטרף לאיחוד האירופי. במסגרת ההסכם המתגבש דורשת אוקראינה ערבויות ביטחוניות משורה של מדינות, בהן גם ישראל.

היום ה-34 למלחמה באוקראינה: שיחות המשא ומתן בין רוסיה לאוקראינה שהתקיימו היום באוקראינה בטורקיה, הסתיימו היום. על פי הדיווח, בפגישה הראשונה של שתי המשלחות פנים אל פנים אחרי יותר משבועיים,אוקראינה הציעה לאמץ מעמד ניטרלי בתמורה לערובות ביטחוניות, כלומר – היא לא תצטרף לבריתות צבאיות או תארח בסיסים צבאיים זרים. כך אמרו מנהלי המשא ומתן האוקראינים לכתבים. ההצעות כללו גם תקופה של 15 שנים לגבי מעמדה של קרים המסופחת, תנאים שיכנסו לתוקף רק במקרה של הפסקת אש מוחלטת.

בתוך כך, לפחות שלושה בני אדם נהרגו בהפגזה של בניין ממשלתי בניקולאייב – כך דווח על ידי שירותי החירום באוקראינה. עוד 22 בני אדם נפצעו באירוע, 18 בני אדם כבר הוצאו מתחת להריסות. כוחות ההצלה ממשיכים בסריקות שלהם במקום. במקביל, רוסיה אמרה שהיא "תצמצם באופן דרסטי" את ההתקפה הצבאית על קייב וצ'רניהיב – לפי ערוץ טלגרם של משרד ההגנה הרוסי. סגן שר ההגנה הרוסי, אלכסנדר פומין, אישר "להפחית באופן קיצוני, לפעמים, את הפעילות הצבאית", כך על פי דיווחים ב- CNN ובסוכנות הרוסית המרכזית.

אמש, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב התראיין לרשת PBS האמריקנית וטען כי רוסיה תפנה לנשק גרעיני רק במקרה של "איום קיומי" על ארצו. לדבריו של פסקוב, כל תוצאה של המבצע באוקראינה אינה סיבה לשימוש בנשק גרעיני."יש לנו תפיסה ביטחונית שקובעת בצורה מאוד ברורה: רק כשיש איום על קיומה של המדינה אנחנו יכולים להשתמש בנשק גרעיני, ובפועל נשתמש בנשק גרעיני כדי לחסל את האיום על הקיום".

בריאיון פסקוב תקף את נאט"ו וטען כי הארגון הוא "מכונה של עימות", והוסיף כי רוסיה לא תקבל את סמכות השיפוט של בית המשפט הפלילי הבין-לאומי. על התבטאויותיו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לגבי כהונת פוטין, אמר פסקוב כי האמירות היו "די מדאיגות" והיוו "עלבון אישי" – לא כתוצאה מהסכסוך הנוכחי עם אוקראינה.

הצטרפו ועקבו אחר
עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים