שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "רוצה להרחיב את מעגל השלום למדינות נוספות"
לפיד באיחוד הארופי
שר החוץ התייחס לאתגרים הביטחוניים על מדינת ישראל באירוע רשמי של ה Foreign Affairs Council של האיחוד האירופי: "ישראל תעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמה"
יאיר לפיד | צילום: European Union

שר החוץ, יאיר לפיד, השתתף באירוע רשמי של ה Foreign Affairs Council של האיחוד האירופי: "אני רוצה לבסס את היחסים בינינו על משהו נוסף, שבדרך כלל לא מדברים עליו בדיפלומטיה בינלאומית: על אופטימיות. על כך שאני מאמין בכוח החיים של הדמוקרטיות הליברליות. בכוח הכלכלי שלהן. בכוח הרעיונות שלהם ליצור עולם טוב יותר. אופטימיות היא כוח פוליטי. אני רוצה שנעבוד ביחד על זה: על הסיכוי לעתיד טוב יותר. יש כל כך הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות ביחד".

לפיד התייחס לאתגרים הביטחוניים על מדינת ישראל ואמר: "ישראל תעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמה. אני מקבל את הרעיון שחלק מדיאלוג שלנו הוא שיפוט מוסרי. אני רוצה לשמוע את דעתכם בלב פתוח. אבל זה לא מוגזם לצפות שהדיאלוג הזה ייקח בחשבון שהבית שלי תחת התקפה. קודם כל איראן. יצואנית הטרור מספר אחת בעולם. מדינה שמעולם לא ויתרה על האמביציה שלה להשיג נשק גרעיני, ומעולם לא הסתירה מהי מטרתו של הנשק הזה – אנחנו. ישראל".

"מצפון מאיים על ישראל ארגון הטרור הגדול בעולם – חיזבאללה וגם בסוריה יש מלבד מלחמת אזרחות נוכחות איראנית קבועה. מדרום, ברצועת עזה – ארגון טרור שלקח כבני ערובה שני מיליון אזרחים. משתמש בהם כ"מגן אנושי". זה לא פותר אותנו מהחובה לנסות תמיד לצמצם למינימום את הפגיעה בחפים מפשע. ילדים לא צריכים למות במלחמות של מבוגרים".

לאחר עשור שלא הוזמן שר ישראלי לכינוס רשמי של האיחוד התייחס לפיד לממשלה החדשה: "בישראל ממשלה חדשה. ניסוי מסעיר בפוליטיקה מודרנית. אומרים עלינו שאנחנו קואליציה של ימין ושמאל. האמת היא שאנחנו קואליציה שמבטלת את החלוקה המסורתית בין ימין לשמאל".

"הדבר המרכזי שבה היא להגיד, שאנשים שונים, עם דיעות שונות, יכולים לעבוד ביחד ולקיים דיאלוג שאינו משחק סכום אפס. זה חדש, אבל זו גם חזרה לשורשים הכי עמוקים של הדמוקרטיות הליברליות: החלטה שאנחנו יכולים לא להסכים, בלי לשנוא את מי שאנחנו לא מסכימים איתו".

בנאומו התייחס השר לפיד למעגלי השלום, הסכמי הנורמליזציה והסכסוך הישראלי – פלסטינאי: "לפני עשרה ימים פתחתי את השגרירות שלנו באבו-דאבי. התחלנו סוג חדש של שלום עם העולם הערבי. אני מקווה שבעוד כמה שבועות נפתח את השגרירות במרוקו. אחר כך בחריין וסודן. נפגשתי בשבוע שעבר עם שר החוץ של ירדן וסיכמנו על הסכמי סחר ומים. אתמול בערב היתה לי פגישה מצויינת עם שר החוץ המצרי. משהו טוב קורה בינינו לבין המתונים בעולם הערבי. אני רוצה להרחיב את מעגל השלום למדינות נוספות".

"אנחנו צריכים שהמעגל הזה יכלול בסופו של דבר את הפלסטינים. זה לא סוד שאני תומך בפתרון שתי המדינות. לצערי אין לזה כרגע התכנות. יש דבר אחד שכולנו צריכים לזכור. אם תהיה מדינה פלסטינית – היא צריכה להיות דמוקרטיה שוחרת שלום. אי אפשר לבקש מאתנו לבנות במו ידינו איום נוסף על חיינו.
מה שאנחנו צריכים לעשות עכשיו הוא לוודא שלא נעשים צעדים שימנעו את האפשרות של שלום בעתיד, ואנחנו צריכים לשפר את חיי הפלשתינים. כל מה שהומניטרי, אני אהיה בעדו. כל מה שבונה את הכלכלה הפלשתינית, אני בעדו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים