שיתוף
תגובות
דעות » רוצות לחיות בגדול? תנו מקום של אור לקטנות
רגע לנפש
אמא הזמינה עוגת יום הולדת בשווי 17 אלף ₪ והילדה זנחה אותה והתלהבה מעוגה ביתית פשוטה שהכינה חברתה • כך נכניס אור בפעולות הפשוטות בחיים ונזכה לישועה גדולה
המון מנורות קטנות מביאות אור גדול | צילום: VOJTa Herout, שאטרסטוק

אנשים רוצים לחיות בגדול, לעשות דברים גדולים, עד שהם שוכחים להתייחס לדברים הקטנים. תמיד כשרוצים לעשות משהו גדול, יש את היצר הרע בדמות האגו שמגיע ואומר לנו: זהו? מזה את מתלהבת? זה בקטנה… או: את יכולה הרבה יותר מזה, מה כבר עשית… וכן על זו הדרך, כי זו דרכו של היצר הרע, לגרום לנו לבקר את עצמנו ולהרגיש פחות טוב עם מה שאנחנו עושים.

העולם לא נברא בגדול. וכי היתה להקב"ה בעיה לברוא במאמר פיו את כל העולם ולתת 'שואו' אחד ענק עם הנחתה של עולם מוכן? כמובן שלא. אך הבורא בחר בתהליך של דברים קטנים. קודם מים ושמים, אור וחושך, אפילו דשא ועשב הגיעו בנפרד. הקב"ה שם את האור שלו בכל פרט ופרט ויחד כולם התחברו לעולם מלא.

הרעיון הוא לדעת להכניס הכרה של אור לכל מעשה קטן שלנו. יש לנו רשימת מטלות? או אפילו רק לטאטא את הבית? יש לנו אופציה לגעת במטאטא ולהגיד 'אוף' ובכך להביא לעצמנו אנרגיה שלילית ויש לנו אפשרות להגיד: אני עושה את המטלה הזו באור, וכך להביא את השיתוף עם הקב"ה אפילו בפעולה פשוטה כמו לטאטא את הבית.

כאשר אנחנו הופכים את הקב"ה שותף לכל דבר ודבר שאנחנו עושים – הפעולות פשוט מצליחות. צריכים לזכור לתת מקום של כבוד גם בקטנות, כי אור ועוד אור – שווה אור גדול. צאו החוצה בלילה, הביטו על מנורות הרחוב. אין פרוז'קטור אחד ענק שמאיר את הרחוב, יש תאורת רחוב קטנה ועוד אחת ועוד אחת, וכך הרחוב מואר. כך צריכים לחיות. להביא אנרגיה של גדול גם לדברים הקטנים וכך נעלה שלב ועוד שלב עד שנגיע לתוצאה של גדול. סיימתן משימה אחת מתוך מה שתכננתן? פרגנו לעצמכן, אל תביאו ביקורת.

שמעתי דוגמה יפהפייה שנתנה לי הרבה תובנות. סיפור אמיתי על ילדה מסביון שאמה ערכה לה יום הולדת מפוארת בקנה מידה לא ברור. היא הזמינה עוגה בגובה של הילדה, מושקעת ברמה של עבודה משך מספר ימים. שווי העוגה היה 17 אלף שקלים! כן כן… והאמא הסתובבה כמו טווס גאה והתפארה בעוגה. עד שהופיעה חברה של בתה ובידה עוגה שהכינה במו ידיה לכבוד יום ההולדת של חברתה. זו היתה עוגה ביתית פשוטה שבמרכזה היא תקעה בובת ברבי. ילדת יום ההולדת כל כך התלהבה וזנחה מיד את העוגה היקרה, והראתה לכל מי שהגיע את עוגת הברבי שהכינה לה חברתה.

מה היה לנו כאן? הבדל פשוט. האמא הכינה עוגה ממקום של אגו – להראות את כובד עושה ויכולותיה בהשקעות, ואילו החברה הכניסה אור ואהבה בעוגה הקטנה שלה כי היא באמת רצתה לשמח את חברתה. האור הוא תמיד אור, גם אם בדבר קטן. והנה עוגה ביתית קטנה ניצחה את העוגה המטורפת, פשוט כי היה בה אור.

מאחלת לנו שנצליח להכניס אור בכל פעולה פשוטה שלנו ויחד נבנה עולם גדול ומופלא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים