שיתוף
תגובות
לאישה » רוצות לנפח? תנו לילדים בלונים
רגע לנפש
כמה פעמים אנחנו מנפחות דברים? מישהו אמר לנו משהו רע? אנחנו מוסיפות על הדברים, נזכרות בעוד עוולות, מתמלאות רעל, האם זה דבר טוב?
תגיות:
בלונים | צילום: Billion Photos, שאטרסטוק

בואו נודה על האמת: הרבה פעמים אנחנו פשוט 'מנפחות' דברים. גם אם קרה משהו באמת, נוח לנו להוסיף לו קצת הגזמה ולהפוך אותו למשהו הרבה יותר ממה שהוא באמת. זה יכול אגב, להיות גם בטוב וגם ברע. מישהו שנתן לנו ביקורת, אנחנו באות הביתה ומספרות כמה נורא הוא היה, איך הוא דיבר אלינו, איך הוא פגע בנו. וגם במקרה של משהו טוב. נניח מישהו החמיא לנו, כיף לנו להגדיל את המשפט שנאמר ולהפוך את זה ליותר בומבסטי.

כשמנפחים משהו רע, הגיוני שלא ייצא מזה משהו טוב, מכיוון שכשאנחנו מנפחות את הרע, אנחנו מתמלאות ברעל מיותר שלא מוסיף לנו אנרגיה טובה, אך אני שאלתי: מה רע בלנפח משהו טוב? מה זה משנה אם מוסיפים קצת נפח למשהו שהוא ממילא טוב, זה לא מגדיל את הטוב?

והתשובה היא: כמו בכל דבר בחיים, איזון. כשאין איזון – לא מגיעים לנקודה הנכונה בדרך. ברגע שמנפחים, זה כמו להכניס אוויר מיותר. לא משנה אם מנפחים רע או טוב, עצם הניפוח, מכניס אוויר מיותר ואז האמת לא מדויקת. כדי להגיע לדרך הנכונה, חייבים לדייק בה. כל ניפוח מוציא אותנו מפרופורציות, מביא אותנו לפיתול, לעתים מביא אותנו להגזמה, לפאניקה.

כדי לא לנפח, אנחנו זקוקות לרוגע, לשלווה, לאמונה בעצמנו. כי כשאנחנו מרגישות בטוב, אין לנו צורך לנפח. אם מישהו פגע בנו, אנחנו מתייחסות לפגיעה הנקודתית ולא צריכות להפוך אותה לדרמה גדולה יותר. אם מישהו פרגן לנו, אנחנו נהנות ממה שקיבלנו ולא מרגישות צורך להוסיף על זה ולחפות על מה שחסר.

איך נעשה זאת? דיברתי אתכן בעבר על שקט, גם כאן הוא פתרון לא רע. אם אנחנו חושבות במהירות רבה כי חשות שצריכות למצוא פתרון, על פי רוב נגיע לתוצאה רעה. כי המהירות, כמו שאמרו עליה, היא מהשטן. מחשבה מהירה מובילה אותנו ללחץ, ושם אין תוצאה נכונה. עלינו לזכור שדווקא אם ניקח את הזמן, נעצור, ננשום, נחשוב בשקט ובלי למהר, לא נתעכב עם הפתרון, אלא להפך. שקט ורוגע מביאים אותנו למודעות. מודעות זה החלק שמפריד אותנו מהבהמה. בעצם המושג של 'ובחרת בחיים', זה לבחור במודעות. גם בטבע יש חיות מאוד אינטליגנטיות, אך אין להן מודעות. שכל לא הופך אותנו לחכמות ברגש. יש הרבה אנשים חכמים שלא יודעים איך להתנהג… למה? כי דרושה לנו אינטליגנציה ברגש ואותה נוכל לקבל רק אם נהיה במודעות, בשקט, בשלווה, באיזון.

תזכרו, הלב הוא מקום של אור, כשיש אור – אפשר לראות. כשיש אור, אפשר לאהוב, אפשר לקבל, אפשר להיות בדרך הנכונה. כשיש אור, יש זרימה של החיים למקומות הנכונים. אז תשתדלו לנפח פחות, תשתדלו להיות במודעות למקומות שבהם אתן מנפחות, תתחילו לשים לב ולהבין מדוע אתן חשות צורך לנפח. נסו לכוון את עצמכן למקום מדויק יותר, בין אם זה ברע ובין אם זה בטוב. אל תתנו לאוויר להיכנס וליצור וואקום לא מאוזן.

אתן טובות בדיוק כמו שאתן, גם אם זה נראה לכן קטן וחסר חשיבות.

אלוקים, כידוע, נמצא בפרטים הקטנים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים