שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » רוצח החייל שוחרר והתקבל בתשואות
המחבל חוגג
המחבל רושדי אבו-מוך שהיה מעורב ברצח חייל בשנת 1984,השתחרר הבוקר מבית הסוהר קציעות, אחרי 35 שנים. המחבל הנתעב התקבל בתשואות באקה אל-גרביה
החגיגות למחבל בעיר מגוריו | צילום: צילום מסך מ'כאן'

המחבל רושדי אבו-מוך שהיה מעורב ברצח החייל משה תמם הי"ד בשנת 1984,השתחרר הבוקר (שני) מבית הסוהר קציעות, אחרי 35 שני. המחבל הנתעב חזר לעיר מגוריו באקה אל-גרביה והתקבל באהדה ובחגיגות על ידי התושבים.

אבו-מוך היה חלק מחוליית המחבלים שחטפה את משה הי"ד ורצחה אותו בדרכו הביתה במסגרת חופשה מהצבא. משפחת תמם מחתה במהלך הימים האחרונים על השחרור ואף פנתה לשר הפנים אריה דרעי וביקשה לשלול את האזרחות של המחבל.

אורטל תמם, אחייניתו של תמם ז"ל, כתבה אתמול פוסט בחשבון הפייסבוק שלה: "המחבל רושדי אבו מוך צפוי להשתחרר, אחד מחוליית המחבלים שרצחה את דוד שלי היקר. הרוצח משתחרר חזרה לביתו, שנמצא נסיעה קצרצרה מבית משפחתי, ככה פשוט".

בפוסט מתוארות הזוועה שבשחרור המחבל והחגיגות במקום מגוריו: "כך נראית היום באקה אל-גרבייה (מקום מגוריו של המחבל), ילדה קטנה מביטה על תמונה גדולה של רוצח חייל צה"ל. הוא הגיבור של ההורים שלה, עכשיו הוא גם הגיבור שלה. הם מתכוננים למסיבת קבלת הפנים שלו".

"לפני מעל לשנה פנינו לשר הפנים, אריה דרעי, באמצעות עו"ד מוריס הירש (תודה על נדיבות הלב!) בבקשה לשלול את אזרחותו של הרוצח. זה בלתי נתפס שרוצח חייל צה"ל, בייחוד כזה המתהדר ברצח שלו, כזה שהפך לגיבור, יחזור לביתו".

"אבל הרוצח, רושדי אבו מוך, הולך להיות השכן של המשפחה שלי מחר, והשר דרעי לא עושה דבר. למה קיימת לשר הפנים הסמכות לשלילת אזרחות אם לא בדיוק בשביל המקרים האלה? שלילת אזרחותו של מי שרואה בחיילי המדינה אויביו עד כדי רצח? עד כדי האדרת הרוצח?".

המונולוג המרגש מסתיים במשפט מצמרר: "סבא וסבתא שלי שילמו את המחיר היקר ביותר עבור המדינה הזאת. לא מגיע להם לפגוש את הרוצח של בנם בסופר או בשוק או בתור לרופא. אבא שלי, דודים ודודות שלי, שילמו גם הם את המחיר היקר ביותר עבור המדינה הזאת. לא מגיע להם לחיות בפחד".

אתמול דווח כי משפחת החייל דורשת לשלול לאלתר את האזרחות מהרוצח, ולמנוע את חגיגות השמחה שצפויות ללוות את שחרורו ביישוב מגוריו, באקה אל-גרבייה.

בלשכת יו"ר ש"ס אריה דרעי מסרו, כי השר פנה לגורמי הביטחון "לצורך קבלת עמדתם אשר נדרשת בהליכי ביטול אזרחותו של רושדי אבו מוך, שהורשע בחטיפת ורצח החייל משה תמם ז"ל, ואמור להשתחרר מחר מהכלא. העמדה שהתקבלה מגורמי הביטחון אינה מספקת לצורך קידום המהלך. לפיכך יזמן שר הפנים דרעי דיון דחוף בנושא עם גורמי הביטחון".

יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר נמסר בתגובה לשחרור המחבל: "לא יתכן שמחבל מרושע שסייע באופן ישיר לרצח של החייל הקדוש משה תמם הי"ד יקבל אזרחות ישראלית ויהנה ממנעמי החיים".

"אני מצטרף לבקשת המשפחה לשלול את אזרחותו של המחבל המתועב ובכוונתי להגיש הצעת חוק שתשלול אזרחות לכל מי שמעורב בפגיעה בחיילי צה"ל ובאזרחי ישראל".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מירי רגב: "גם אני מצטרפת לקריאה המוסרית והצודקת לשלילת האזרחות מהמחבל הנתעב רושדי אבו מוך וחבריו – רוצחי חייל צה״ל משה תמם ז״ל. מחר בבוקר משתחרר המחבל רושדי אבו מוך, מי שהורשע ברצח חייל צה״ל משה תמם ז״ל. יחד עם חבריו לחולייה בהובלת המחבל הנתעב וליד דקה. דקה חבר תנועת בל״ד. כן בלד החברים במפלגה ״המשותפת״. אגב חברי החולייה זכו לעזרה וסיוע מחבריהם למפלגה לאחר שבחיפוש בתאם נמצאו טלפונים סלולרים, אותם הבריח חבר הכנסת באסל ראטס מבל״ד".

"שנים נלחמתי כשרת התרבות והספורט נגד הכוונה של תיאטרון אל מידן להאדיר את חברי החוליה באמצעות מימון וכספי ציבור. אני גאה על כך שהצלחתי במשימה זו. המחבל הזה וחבריו המחבלים הנתעבים, צריכים להירקב בכלא עד יומם האחרון ולא להשתחרר ולזכות לכבוד של מלכים בעירם".

"משפחת תמם היא משפחה נפלאה ויקרה. יחד עשינו רבות כדי למנוע ממוסדות המתחזים לתרבות לקדם תפיסות עולם החותרות תחת המדינה היהודית והדמוקרטית, תוך מתן גיבוי לטרור. אין מוסרי ונכון מדרישת משפחת תמם לשלול את אזרחותם של המחבלים הנתעבים שרצחו את משה תמם ז״ל".

החייל משה תמם הי"ד יצא לחופשה מיוחדת ב-6 באוגוסט 1984. בדרך לביתו הוא נחטף ממחלף נתניה ונרצח על ידי חוליית מחבלים, תושבי באקה אל-גרבייה, שפעלו במסגרת החזית העממית לשחרור פלסטין. ארבעה הועמדו לדין והורשעו: איברהים אבו מוך, איברהים ביאדסה, וואליד דקה, ורושדי אבו מוך.

בשנת 2012 החליט שמעון פרס, הנשיא לשעבר, לקצוב את עונשם של המעורבים ברצח לתקופות שונות, כאשר עונשו של רושדי אבו מוך נקצב ל-35 שנות מאסר שהגיעו לסופן השבוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים