שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » רוצים להוריד במשקל? זה בעיקר בראש
ירידה במשקל
כחלק מפעולות פיזיות להרזיה, ישנו פרט יותר חשוב והוא העניין המנטלי שגורם לאדם לשמור על הדיאטה שתעבוד ותפעל לאורך זמן, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד
השלבים הנכונים לירידה במשקל | צילום: shutterstock

משקל עודף הפך בקרב רבים לבעיה בריאותית מספר אחת שהלכה וגברה יחד עם משבר הקורונה עת שאנשים ננעלו בבתיהם ופסקו מלעשות כושר ואפילו….הכירו את המקרר קצת יותר מקרוב.

מחקרים מוכיחים כי כדי לטפל בבעיה הזאת – יש לפעול בכמה חזיתות – פעילות גופנית, שיפור התפריט, אבל בעיקר עבודה על הראש. לשפר את ההרגשה המנטלית, ואת השליטה העצמית, דימוי גוף בעייתי, אכילה רגשית ועוד.

פסיכולוגים הוציאו כמה טיפים שעשויים לשפר את הסיכויים שלכם להשיג את התוצאות שאתם רוצים עוד לפני שייגמר החורף:

1. תבחרו בדיאטה שתוכלו לעמוד בה לאורך זמן- רובינו נכנסים לדיאטה 'רצחנית' כשהם בגישה שהנה הם הולכים לשנות את ההרגלים הרעים שלהם, אך דא עקא רובם יחזרו במוקדם או במאוחר להרגלים הישנים שלהם ויתקשו לשמור על משקל יציב לאורך זמן, זאת בשל דיאטה שאינה יציבה ואינה מתאימה לאופי האדם.

הפסיכולוגית האמריקאית מלני גרינברג, כתבה על כך במאמר לאתר Psychology Today והדגישה כי כל תפריט שלא תוכלו לדמיין את עצמכם דבקים בו במשך שנים – נועד לכישלון – גם אם בטווח הקצר הוא יעזור לכם לרזות. לדבריה: "במקום לנסות להשיל כמה שיותר ממשקל הגוף שלכם בזמן הקצר ביותר – תבחרו בתוכנית תזונתית שתיהנו ממנה – ושסביר שתרצו להתמיד בה לא רק בגלל המשקל".

2. להתבונן לתוך עצמינו יותר – בדרך כלל שאנחנו אוכלים יש לכך סיבה. הסיבה הזאת יכולה להיות רגשית ועמוקה מאוד – ולהסתתר במעמקי התודעה שלנו, הרבה מתחת לפני השטח.

ד"ר קימברלי דניאלס, פסיכולוגית המתמחה בניהול המשקל, התראיינה לאתר Insider והסבירה שהרבה פעמים, ההרגלים התזונתיים שלנו יושבים על צרכים רגשיים עמוקים – וכדי לגלות מה מקורם, אנחנו צריכים להתעמת עם עצמינו.

3. תסלחו לעצמכם הרבה יותר – לפעמים, דיאטה מרגישה כמו סידור של אבני דומינו – אם ביום אחד אנחנו לא מצליחים להשתלט על עצמנו ואוכלים מכל הבא ביד – אנחנו נסחפים למערבולת של אשמה ושיפוטיות שמפילה את כל מה שבנינו במשך שבועות – בצורה שאחר כך מקשה עלינו מאוד לחזור למסלול.

ד"ר ראיין פולר הוא פסיכולוג קליני אומר כי "גם אם לפעמים הם עושים טעויות. אני עוזר להם להכיר בעובדה שהם תמיד יכולים להתחיל מחדש מחר – ושהנפילות הקטנות האלו הן חלק מהאנושיות שלנו".

4. אל תעברו את זה לבד- במחקר שנערך עוד בשנת 2005 על ידי מומחים מאוניברסיטת בראון ופורסם בכתב העת Journal of Consulting and Clinical Psychology, נמצא כי אנשים מצליחים יותר בירידה במשקל ובשמירה עליו כשהם עוברים את התהליך הזה עם חברים קרובים. החוקרים ציינו כי "חברים עוזרים לשמור עלינו כנים, אחראיים ומחויבים יותר. הם יכולים לתת לנו עצות להתמודדות עם הקשיים ולעודד אותנו להמשיך גם כשאנחנו שנייה מלוותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים