שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » רחפן תקף מאיראן – היה ביעדים של ישראל
דיווח בארה"ב
המתקפה על מתקן הגרעין בטהרן נעשתה על ידי רחפן ששוגר מתוך איראן. גורם איראני: המפעל היה ברשימת המטרות שהציגה ישראל לממשל טראמפ בשנה שעברה
מתקן הגרעין בנתנז | צילום: הטלוויזיה האיראנית

מתקן הגרעין האיראני שלכאורה הותקף אתמול ליד העיר כראג' הוא מפעל הצנטריפוגות המרכזי של הרפובליקה האיסלאמית – כך אמרו פקידים איראנים ל"ניו יורק טיימס" לפנות בוקר (חמישי). לדבריהם את התקיפה ביצע רחפן קוודקופטר (בעל ארבעה מדחפים), שהמריא מאדמת איראן, סמוך למפעל.

לפי אותו גורם איראני, לא ברור אם נגרם נזק כלשהו למבנה שבאזור כרג'. בניו יורק טיימס דווח כי המפעל, שבו מיוצרות הצנטריפוגות המתקדמות ביותר עבור תכנית הגרעין של איראן, היה ברשימת המטרות שהציגה ישראל לממשל טראמפ בתחילת השנה שעברה.

אותו גורם הוסיף כי מלבד מפעל הצנטריפוגות בכראג', הציגה ישראל לממשל טראמפ מטרות נוספות כמו תקיפת מפעל העשרת האורניום בנתנז והתנקשות בראש תוכנית הגרעין מוחסן פח'ריזאדה – שני יעדים שהושגו בשנה החולפת. על פי אותו בכיר, התקיפות כנגד תוכנית הגרעין האירנית נעשו בברכת ובתמיכת ממשל טראמפ.

התקיפה שהתרחשה בעיר כראג' שבפאתי טהרן בוצעה על ידי רחפן, סוג של כלי טיס המכונה קוודקופטר בעל ארבעה מדחפים, שהמריא אל המפעל מאדמת איראן עצמה – לא רחוק מזירת האירוע, כך על פי כלי תקשורת איראניים וגורמים המעורים בהתרחשות.

הגורם שמכיר את פרטי המקרה אישר – בניגוד להודעות שיצאו מגורמים איראניים שטענו שהמתקפה סוכלה – כי הרחפן אכן פגע במבנה, אך לא ידע לפרט מה הנזק שנגרם ואם נגרם נזק. מנגד, גורם בכיר במטה ההגנה האווירית של איראן טען בפני סוכנות ISNA כי "המתקפה על מתקן תאגיד TESA לא התבצעה באמצעות כלי טיס".

במפעל בכראג' פעלו לייצר צנטריפוגות חדשות שנועדו להחליף את מאות הצנטריפוגות שהושמדו במתקפה במתקן הגרעין בנתנז באפריל. טרם ברור אם למפעל ולתכולתו נגרם נזק כלשהו, ואם כן – באיזה היקף. בכתבה צוין כי המפעל מייצר צנטריפוגות מתקדמות וחדישות יותר, שיכולות להעשיר יותר אורניום בזמן קצר יותר.

בניו יורק טיימס ציינו כי המתקפה אתמול באיראן דומה לזו שבוצעה נגד מתקן של חיזבאללה בביירות באוגוסט 2019, אז הושמדה מכונה שלפי גורמים ישראליים הייתה חיונית לפרויקט דיוק הטילים של הארגון. באותה תקיפה, רחפנים חמושים זעירים שוגרו מאזור החוף של ביירות והתרסקו על המתקן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים