שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » רחפנים איראניים שיכולים להגיע לישראל
הלוויין חשף
תמונות לוויין שאיראן הקימה בתימן בסיס מל"טים מתאבדים עם טווח 2,200 ק"מ – שמסוגלים להגיע לישראל. "אם יתקפו – הם יכחישו כל קשר למתקפות"
תגיות: ,
מחבלים בתימן | צילום: anasalhajj, שאטרסטוק

השבועון האמריקני 'ניוזוויק' דיווח הבוקר (חמישי) כי איראן שלחה מל"טי לחימה לבעלי בריתם המורדים החות'ים בתימן. תמונות לוויין מצביעות על הימצאותם של כלי טיס איראניים מסוג שאהד 129, המכונים גם "מלט"י התאבדות", המסוגלים להגיע למרחק של עד 2,200 קילומטרים – ובכך אפילו להגיע לישראל.

על פי הפרסום, צילומי הלוויין, שככל הנראה צולמו ב-25 בדצמבר, שהגיעו לידי העיתון מראים כי משמרות המהפכה שלחו את הכטב"מים אל מחוז אל-ג'וף שבצפון-מזרח תימן, אזור שנשלט על ידי המורדים החות'ים, ארגון הטרור הנתמך בידי איראן.

לפי "מומחה העוקב אחר הפעילות האיראנית באזור" המצוטט בפרסום, האיראנים "מקדמים או משנים מיקום של המל"טים הללו כדי להתכונן למתקפה". לדבריו, "האיראנים מנסים להשיג אפשרות להכחשה, כלומר אפשרות לתקוף מטרה אמריקנית, סעודית, מפרצית או ישראלית – ושיוך התקיפה לתימן, בתקווה שאיראן תוכל להכחיש אותה אל מול פעולת מנע".

האיראנים מספקים לבעלי בריתם החות'ים תמיכה כלכלית ומסייעים בחימושם, כשם שהם מספקים תמיכה דומה לכוחות הנאמנים להם בעיראק, סוריה ולבנון. בתקופה האחרונה הרבו גורמים מטעם ארגון "אנצאר אללה" של החות'ים, המהווים כוח פרוקסי של איראן במזרח התיכון, לאיים על ישראל. בין השאר אמרו כי בכוונתם לאיים ולפגוע באילת, המרוחקת מהם כ-2,000 ק"מ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים