שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » רחפנים יובילו משלוחים דרך רכבת ישראל
פיילוט מרחף
הניסוי ברחפנים עומד לעבור לשלב הבא ולחבר בין הרחפנים העמוסים לרכבות, בהשתתפות רכבת ישראל • "הרחפן יוכל להנחית את המשלוח לתוך תא ברכבת בזמן שהיא בתחנה"
רחפן מוביל משא | צילום: Flystock, שאטרסטוק

סדרת ניסויים חדשה שתוביל לעידן חדש נפתחה השבוע: הובלת משלוחי רחפנים דרך הרכבת.

כבר יותר מחצי שנה פועל מיזם נעמ"ה, שיתוף פעולה של משרד התחבורה באמצעות נתיבי איילון, הרשות לחדשנות, חטיבת בתי חולים ממשלתית, מנהלת תחבורה חכמה ורשות התעופה האזרחית, עבור ניסוי והסדרת משלוחים באמצעות רחפנים בארץ.

המיזם שהחל לפעול במרכז הרפואי 'זיו' בצפת בשלב הראשון בפיילוט, משתמש ברחפני חברת simplex שמוטסים ליעדים במרחק של עד עשרה קילומטרים ונושאים משקל של כחמישה קילוגרמים. הם מופעלים באמצעות GPS שמנחה אותם להנחית את המשלוחים במיקום מדויק.

בשלב השני הופעלו גם טיסנים ששינעו מנות דם ממד"א חיפה – מרחק של כ-60 ק"מ, בטיסה שנמשכת כחצי שעה, ומתל השומר – 130 ק"מ בזמן טיסה של כ-70 דקות. במסגרת הפיילוט, בוצעו יותר ממאה גיחות ליעדים שונים.

כע,ת עומד הניסוי ברחפנים לעבור לשלב הבא שלו: לחבר בין הרחפנים העמוסים לרכבות, בהשתתפות רכבת ישראל. "הרחפן יוכל להנחית את המשלוח לתוך תא ברכבת בזמן שהיא בתחנה, או לנחות עליה בעצמו ולנסוע עם המטען שלו הלאה", מסביר אליצח דמבינסקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של נתיבי איילון.

לדברי דמבינסקי, "זו דרך יעילה להרחיב את המשלוחים לכל נקודה בטווח של 5 ק"מ מתחנת הרכב הקרובה. למה בשביל להוביל מחשב נייד שמישהו רכש יצא לכביש רכב מסחרי ולפעמים ייסע מרחק רב, תוך שהוא מגביר את עומסי התנועה ואת זיהום האוויר?".

בניסויים ישמשו הרחפנים להובלת תרופות בין בתי החולים, בדרך לגיבוש הרגולציה של הפעלת השירות והבטחת בטיחות השליטה בכלים הלא מאוישים הזעירים. הם ינחיתו חבילה בתא על גג הרכבת, או בקרבתה. כאשר בעתיד יהיה לרכבת קרון ייעודי לפעילות.

דמבינסקי אומר כי "השנה ובשנה הבאה נשלים את הניסויים, וב-2022 נעבור לבחינת היכולת שלנו לנהל מרחב אווירי שבו פועלות כמה חברות משלוחי רחפנים. בעולם כבר החלו לפעול משלוחי רחפנים באמצעות אמזון ואלפאבית, ואפילו חברות ישראליות כמו פלייטרקס, אבל הם מתבצעים בעיקר באזורים עם מיעוט אוכלוסייה".

דמבינסקי הוסיף ואמר: "אנחנו הראשונים שנשלב בין הרכבת לרחפנים, כאמצעי שמקטין את העומס במרחב האווירי העירוני שיילך ויתמלא, ויאפשר לרכבת לנצל את הפוטנציאל שלה בהעברת מטענים אישיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים