שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ריבלין נוטה לתת את המנדט ללפיד או בנט
המו"מ תקוע
אם המנדט יעבור לבנט או ללפיד – תיסלל הדרך של 'גוש מתנגדי נתניהו' להרכיב ממשלה ללא צורך בחתימת הסיעות הערביות • בנט הביע חשש ששניים מחברי ימינה לא יתמכו בה
ראובן ריבלין | צילום: קובי גדעון לע"מ

המנדט שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו מנשיא המדינה ריבלין יפקע בעוד 9 ימים, כשההערכה היא שבמקרה שהוא ייכשל במשימה – המנדט יוענק ליו"ר ימינה נפתלי בנט או ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, בהתאם למספר הממליצים שהם יקבלו. כך דווח ב'חדשות 12'.

יישום של תרחיש כזה יחסוך מ"גוש השינוי" להשיג את חתימותיהם של חברי הכנסת מרע"ם והרשימה המשותפת – ובכך תהיה אפשרות להרכיב את הממשלה הזו בתמיכת מנסור עבאס.

על פי הדיווח של דפנה ליאל, אתמול (שלישי) נעצרו כמעט לחלוטין המגעים שמתנהלים בין לפיד לבנט, למעט ציר אחד שנותר פתוח. למעשה, ראשי המחנה הרגישו שהשני עלול לרוץ לזרועות נתניהו ומקיים מו"מ מקביל, וחששו להיות הגב שעל גבו ממנפים – והתוצאה הייתה בלימה מוחלטת של המגעים.

בעקבות הדרמה שהתרחשה בישיבת הממשלה, שהתכנסה כדי לדון במינוי שר המשפטים וההצהרה של סער כי מדובר ב"עדות נוספת לצורך החיוני בהחלפת השלטון", מתעוררת כעת תחושה אחרת בתוך מחנה השינוי. ההערכה היא שהמגעים יתחדשו עוד הלילה, על אף שהפערים עדיין גדולים.

עוד דווח כי מחר צפוי להתפרסם קמפיין חדש של יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שמכוון לבנט ולשקד. מדובר בניסיון נוסף למנוע את הרכבת ממשלת "גוש השינוי" באמצעות לחץ מימין. בקמפיין הוא פונה לשקד: "איילת, אל תנטשי את הימין לטובת ממשלת שמאל".

ב'כאן חדשות' דווח כי גורם שעודכן בפרטי המשא ומתן אומר שהושגה התקדמות בשיחות בין נפתלי בנט ללפיד. בכירים בגוש השמאל טוענים שיו"ר ימינה הביע חשש בשיחות סגורות, לפיו שניים מחברי רשימתו לא יתמכו בהקמת ממשלת שינוי.

דוברו של בנט מסר בתגובה: "במענה לפניות כתבים, הדיווח של התאגיד הוא פייק ניוז מוחלט. הדברים לא נאמרו, ולא במקרה הספין מיוחס ל"בכירים". פניה לתגובה הייתה מונעת את המבוכה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים