שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ריבלין תוקף את מפגיני הימין: "זו אינה דרכנו"
נשיא של כולם?
משפחות שכולות המזוהות עם הימין מגיבות לנשיא שהצטרף למבקרי השמאל: "לא שמענו ממך מילה כאשר עמדנו מעל לשבוע בכניסה לביתך מול מפגינים משמאל"
ראובן (רובי) ריבלין | צילום: מארק ניימאן, לע"מ

סערה בליכוד בעקבות הפגנה שקיימו אמש פעילים המזוהים עם המפלגה מול ביתה של משפחת סרן תום פרקש ז"ל המתגוררת בקיסריה בסמוך לביתו של ראש הממשלה. תום פרקש נפל עם מסוקו ב-2006, בעת מלחמת לבנון.

לפי הדיווח, משפחת פרקש נוהגת לארח מעת לעת, פעילי שמאל המפגינים נגד ראש הממשלה תוך שהם קוראים קריאות להתפטרותו, תוך ניצול סמיכות המגורים לביתו.

אמש התקבצו מספר פעילי ימין מול בית המשפחה להפגנה מאולתרת תוך שהם קוראים לעברה קריאות גנאי. בתיעוד מהשטח נשמעים קריאות כגון: "משפחת פרקש, זה שאיבדם בן לא מקנה לכם את הזכות… אנחנו פה נהיה כל עוד תארחו את האנרכיסטים על הגג של הבית שלכם. לא ניתן לכם פה את חופש הביטוי שהתרגלתם".

התגובות בשמאל, כצפוי, לא איחרו לבוא – כשאליהם מצטרף גם נשיא המדינה ראובן ריבלין שמיהר לגנות את הפגיעה במשפחות השכול. "מה שהתרחש מול בית משפחת פרקש הוא לא מחאה. זו אינה דרכנו. ואל תאמרו 'אבל', ומספיק עם 'לא שמענו אותך כש' . פשוט הביטו ואמרו בקול רם: זו לא דרכנו ולא נשתוק, כִּי שֶׁקֶט הוּא רֶפֶשׁ", כתב הנשיא.

בתגובה לדברים הגיבה האם השכולה מירב חג'אג': "כבוד הנשיא (לא שלי) ריבלין, חבל שלא שמענו ממך מילה כאשר עמדנו מעל לשבוע בכניסה לביתך, מול המבזים של התנועה לאיכות השלטון, כאשר אחמד טיבי עשה לנו ווי. (אפילו לא כוס מים) פתאום אתה נזכר – משפחות שכולות?!".

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר בתגובה, כי "המתקפה המכוערת של תומכי נתניהו על משפחתו של סרן תם פרקש ז"ל, היא שפל חדש ובזוי. חייבים להפסיק את השיח האלים שקורע אותנו מבפנים. אני קורא לנתניהו לגנות בתוקף את המתקפה המכוערת הזו".

בליכוד הגיבו בהודעה מטעמו של ראש הממשלה: "כמי שחווה על בשרו את ייסורי השכול, ראש הממשלה נתניהו מקפיד כל חייו לכבד את תחושת האובדן של כל המשפחות השכולות, וכך חייבים לנהוג כולם – מימין ומשמאל. ראש הממשלה מגנה בתוקף כל אמירה מסוג זה שקשורה לאובדן השכול, לרבות קריאה מסוג זה שהושמעה בקיסריה".

"בלי קשר, כולם חייבים לכבד את פסיקת בג"ץ שקובעת כי אסור להפגין במרחק של פחות מ-300 מטר מביתו של איש ציבור, פסיקה שמופרת בשיטתיות מול בית ראש הממשלה בקיסריה".

יצוין, כי בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו הגיב לטענות בציוץ משלו: "אותה משפחת פרקש מארחת כל שבוע בביתה את האנשים הכי קיצונים ומטורללים של הדגלים השחורים שצועקים ברמקול קללות נוראיות לבנימין נתניהו שהוא אח שכול. זה בסדר כמובן נכון? (כאשר הם מקללים אותו ברמקול הם מזכירים לא פעם ולא פעמיים את אחיו יוני)".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים